AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Visjon/ framtidsutsikt ?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tora & Twist
Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005

InnleggSkrevet: Ons Mar 26, 2008 4:49 pm    Tittel: Visjon/ framtidsutsikt ? Svar med Sitat

I disse debatt tider Smile

Surfende rundt på diverse sider så ser en jo de fleste selger brukshund til aktive mennesker. Hunder med masse potensiale og arbeidsmotor.
Mens ett par selger sportshunder som skal bli trivelige familiehunder og forhåpentligvis bli å se i utstillingsringen.
Begge deler er jo helt greit, og begge linjer fyller jo sine nisjer innenfor mangfoldet.
Med tanke på hvor få som er aktive med aussie så syns jeg påfallende mange selger og avler til bruks - særlig når en ikke bruker dem selv engang.

Vil jeg ha brukshund, så kjøper jeg fra folk som driver med nettopp det og som kan si noe om hva som er i hundene sine på godt og vondt, og som kan være en ressurs i videre trening og prøver.
Vil jeg har en utstillingshund så kjøper jeg fra folk med pene hunder som driver med nettopp det og også kan si noe om styrker og svakheter på sitt og hva de tror kommer til å bli styrker å svakheter på det kommende.
Vil jeg ha en trivelig allrounder så vil jeg jo søke etter folk som har nettopp det som visjon for sitt oppdrett.

Jeg lurer på hva de ulike visjonene til de mange oppdrettere der ute er. Erfaringsmessig fra andre raser så har jo de fleste en visjon om hva dems oppdrett skal stå for i årene som kommer. Hvilke egenskaper man ønsker å ta med seg og hvilke ikke, og hvordan kartlegger man det?
Hva er viktig hos avlsdyra, hva ser man etter for å finne det som vil gi disse egenskapene videre til neste generasjon. Hva skal hundene bli og hvordan er ett vellykket kull?

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet