| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Martine Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1484 Bosted: Tønsberg, vestfold
|
Skrevet: Ons Sep 21, 2005 10:20 pm Tittel: Konkurransestart? |
|
|
Dere som ikke har startet i konkurranse, når planlegger dere å konkurrere? Eller skal dere ikke konkurrere, eventuelt hvorfor ikke?
Dere som konkurrerer, når startet dere(altså etter hvor mye trening etc)
Driver og lurer på å starte i agility om 1,5 mnd med Blondie. For treningens skyld egentlig, har ikke noen store forhåpninger om noe bra løp. Men vi har jo ikke akkurat trent mye. Begynte nå i september. Noen negativ risiko? _________________ Hilsen fra Martine
www.hundene.com - Aktivt hundeliv
www.gilabb.com - Kurs, foredrag og gratis fritrening |
|
| Til Toppen |
|
 |
Marianne Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 561 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Tor Sep 22, 2005 7:51 am Tittel: |
|
|
Heisann.
Vi er blandt de som ikke har startet i noe enda. Men planene er der.
Jeg driver å klikkertrener Amy da. Og da er det masse forskjellige grunnferdigheter som hun må kunne før vi kan sette disse sammen til ferdige øvelser. Det tar litt tid å lære inn alle grunnferdighetene skikkelig, men når de er på plass, håper jeg at det går relativt fort å sette sammen øvelsene slik at vi forhåpentligvis kan avansere ganske fort oppover i klassene.
Som jeg ser det, er det ingen vits i å starte før jeg mener vi kan klare opprykket. Er en fordel for konkurransenervene mine at jeg er trygg på at iallefall hunden vet hva den gjør.
For egen del så håper vi på å være klare til våren 2006.
So watch out.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hege & Co Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005 Innlegg: 260 Bosted: Kløfta
|
Skrevet: Lør Okt 08, 2005 7:32 am Tittel: |
|
|
Hei
Jeg har trent Robbie innen Spor, LP og AG siden jeg kjøpte han for 1.5 år siden. Frem til nå har vi trent mye moment trening /grunntrening. Jeg har nå begynt å sette sammen momentene til en øvelse for å se hvor langt vi har kommet. Det ser bra ut, men det er på langt nær ferdig.
For å si det sån, hadde vi startet nå tror jeg nok vi hadde klart oss sån på "hengene" håret, men det er ikke nok, og ikke er det rettferdig ovenfor Robbie.
Den dagen vi starter skal jeg vite at dette "kan" vi faktisk,og ikke gå ut på banen sån halv hjertet. Jeg syntes det er nok av andre forstyrrene elementer bla. nye hunder, nytt sted. Selvfølgelig dette kan og bør man jo trene på, men mors nerver blir litt vanskligere å trene på, selv om vi prøver det også med ringtrening /komandering og utstillinger.
Hvis alt går som det skal med, trening og at vi holder oss unna skader satser jeg på at vi er klar for å debutere i de forskjellige øvelsene til våren/sommeren 2006. _________________ Hege & Robbie
|
 |
happy Bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005 Innlegg: 171 Bosted: Nord-Rogaland
|
Skrevet: Lør Okt 08, 2005 12:00 pm Tittel: Konkurranse |
|
|
Jeg og Happy skal debutere i LP i februar (mulig det er løpetid da, i så tilfelle blir det debut i mai). Målet er sølvmerket, men ønsker selvsagt opprykk.
Jeg starter ikke før jeg vet at hun kan alle øvelsene godt nok til at vi kan få opprykket på en god dag. Men man vet jo aldri - det er mange forstyrrelser, og konkurranse er annerledes enn trening på mange måter.
Satser på appellmerket før jul - det gir jo en pekepinn på hvordan vi ligger an.
Terminlisten for bruksprøver er ikke lagt ut enda, så jeg vet ikke når det blir aktuelt for oss. Uansett må karaktertesten bestås først - spent på i morgen!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
victoria Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005 Innlegg: 1499 Bosted: Jessheim
|
Skrevet: Ons Okt 12, 2005 12:19 am Tittel: Re: Konkurranse |
|
|
Vi trener stort sett mest Ag. Jeg har ikke begynt å konkurere for jeg vil at både han og jeg skal være så sikre som mulig på alt. Jonas er veldig flink, men noen ganger er han helt umulig og det vil jeg ikke oppleve på konkuranse. Vi har tenk å begynne sånn smått til våren. Kanskje før.... Alt kommer egentlig ann på han og mine nerver....... _________________ Jonas og Aussie Gården`s Nr.8 Rooney
Velkommen inn på vår hjemmeside. http://www.freewebs.com/jonassi/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|