AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Om din hund hadde bitt noen?
Gå til side Forrige  1, 2

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lill
Ny bruker

Ble Medlem: 07 Sep 2005

InnleggSkrevet: Fre Feb 16, 2007 11:25 am    Tittel: ja, har lest en del av dette før, men.. Svar med Sitat

vesentlig skadet , hva vil det si? jeg vet jeg pirker nå, men det er så mange meninger om hva som ligger bak "vesentlig skadet". Om dere skjønner?

Mulig dere ser på dette som flisespikkeri, men jeg har selv en gang i tiden måtte avlive en hund pga ,vet ikke om jeg skal kalle det klyping eller små bitt.

Mutt som han het, var en blanding av Alaska Malamutt, og da jeg ble gravid endret han oppførsel. Han voktet meg noe jævlig, og når barnet ble født også guttn. Til slutt en dag ringte det på døra og min bror på da 14 stod der, før jeg rakk å reagere hoppet Mutt opp og la labbene på skuldrene han og kløp han i kinnet. DA satte jeg stopper, og valgte å avlive, rett og slett for jeg tenkte, hva blir neste..

*For å ta til seg- må man gi fra seg*

http://aussie-and-horsemanship.com
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Fre Feb 16, 2007 8:44 pm    Tittel: Re: ja, har lest en del av dette før, men.. Svar med Sitat

Lill skrev:
vesentlig skadet , hva vil det si? jeg vet jeg pirker nå, men det er så mange meninger om hva som ligger bak "vesentlig skadet". Om dere skjønner?

Mulig dere ser på dette som flisespikkeri, men jeg har selv en gang i tiden måtte avlive en hund pga ,vet ikke om jeg skal kalle det klyping eller små bitt.

Mutt som han het, var en blanding av Alaska Malamutt, og da jeg ble gravid endret han oppførsel. Han voktet meg noe jævlig, og når barnet ble født også guttn. Til slutt en dag ringte det på døra og min bror på da 14 stod der, før jeg rakk å reagere hoppet Mutt opp og la labbene på skuldrene han og kløp han i kinnet. DA satte jeg stopper, og valgte å avlive, rett og slett for jeg tenkte, hva blir neste..

Jeg vil si at du gjorde det rette der jeg.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Annica
Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Feb 17, 2007 5:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det blir ju en vældigt hypotetisk diskussion eftersom man naturligtvis aldrig vet hur man kommer att reagera førræn man en dag står dær och måste ta avgørandet...

Jag diskuterade saken nyligen med en væninna(med en annan ras) som just hamnat i den hemska sitsen att hon kanske var tvungen att ta bort sin bæsta væn. Hon tog till slut ner hunden, men det var ett mycket svårt beslut att fatta æven om hon visste att det var det enda rætta... Sad

Som jag tænker det finns det tre anledningar som skulle kunna få mig att frivilligt avliva hunden pga aggressivitet:
1 - hunden mår sjælv så dåligt att det inte ær førsvarligt att låta den fortsætta lida
2 - risk før omgivningens sækerhet
3 - jag upplever problemet så stort att det øvervæger nøjet med att ha hunden

Någon skrev att den skulle avliva hunden om den gick till angrepp mot djur och det måste jag sæga ær att ta i lite væl mycket. Gløm inte bort att hundar faktiskt ær djur - med djuriska instinkter! Shocked
Dærmed inte sagt att man ska spara en hund som slaktar alla djuren i grannskapet... Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Kidachi
Æresmedlem

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Feb 19, 2007 11:10 pm    Tittel: Re: ja, har lest en del av dette før, men.. Svar med Sitat

Lill skrev:

Synes du gjorde det rette. Hva hvis du ikke hadde avlivet han og han neste gang hadde gjort en større jobb. Da hadde du aldri kunne tilgitt deg selv iallefall.

A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet