AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Opprykk/Napp?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Annica
Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Mar 11, 2006 9:53 am    Tittel: Opprykk/Napp? Svar med Sitat

Som ny i landet blir jag lite førvirrad øver språkbruket och skulle vilja ha en liten klargøring.

Jag har fått læra mig att "napp" motsvarar de svenska pinnarna, nær du fått tre napp har du ett "opprykk" - det vi kallar uppflyttning och betyder att du får flytta upp till næsta klass.

Men så har jag upptæckt att det finns folk som sæger opprykk nær de fått motsvarande vad vi kallar en pinne... Kan ingen snæll norsk førklara det hær før mig, vad ær egentligen korrekt benæmning? Confused
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Kidachi
Æresmedlem

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Mar 11, 2006 11:54 am    Tittel: Re: Opprykk/Napp? Svar med Sitat

Annica skrev:
Som ny i landet blir jag lite førvirrad øver språkbruket och skulle vilja ha en liten klargøring.

Jag har fått læra mig att "napp" motsvarar de svenska pinnarna, nær du fått tre napp har du ett "opprykk" - det vi kallar uppflyttning och betyder att du får flytta upp till næsta klass.

Men så har jag upptæckt att det finns folk som sæger opprykk nær de fått motsvarande vad vi kallar en pinne... Kan ingen snæll norsk førklara det hær før mig, vad ær egentligen korrekt benæmning? Confused

Et napp eller opprykk vil si det samme som at man er et steg videre til den neste klassen. Man trenger 3 napp/opprykk her i Norge for å komme opp i neste klasse. Skjønte du det nå? Håper det, hvis ikke får du bare spørre igjen! Very Happy

A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Marianne
Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Mar 11, 2006 6:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ble like forvirret som Annica. Wink

Selv ville jeg kalt det for napp helt til man hadde det tredje og siste nappet som fører til opprykk. Tydelig det er litt forvirring ute og går. Very Happy

Marianne
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Søn Mar 12, 2006 9:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Marianne skrev:
Jeg ble like forvirret som Annica. Wink

Selv ville jeg kalt det for napp helt til man hadde det tredje og siste nappet som fører til opprykk. Tydelig det er litt forvirring ute og går. Very Happy

Marianne

He he, det er vel litt forskjellig fra hva folk sier, selv sier jeg at jeg fikk opprykk og at jeg har rykket opp(den dagen vi gjør det). Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Hulderjenta
Ny bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Apr 07, 2006 8:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Heisann!

Her jeg bor ( Møre og Romsdal) kaller vi det napp, som du må ha tre ganger, og når du har fått tre napp, så får du opprykk til neste klasse:)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet