AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Bordet i konkurransesammenheng

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 3:34 pm    Tittel: Bordet i konkurransesammenheng Svar med Sitat

Jeg får vel bekjenne mine synder, jeg har aldri trent noe bord i kombinasjoner. Får vel gjøre dette utover, er greit å ikke feile på noe så enkelt.

Er det noen dommere som liker dette hinderet bedre enn andre? Ser det jo så og si aldri i konkurranser(godt er vel egentlig det, for det har ikke mye med agility å gjøre..)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Karoline
Ny bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 4:25 pm    Tittel: Svar med Sitat

Bordet er ikke mye brukt nei.. Men det kan forekomme enkelte ganger, og da er det temmelig mange førere som ser på det med skrekk og gru Wink De fleste trener det et par ganger før bronsemerket, og glemmer det etterpå Wink

jeg har fått det på noen konkurranser. En gang med Jon G. Olsen. Men det er vel så og si ingen norske dommere som bruker det mye....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 4:29 pm    Tittel: Svar med Sitat

Karoline skrev:
Bordet er ikke mye brukt nei.. Men det kan forekomme enkelte ganger, og da er det temmelig mange førere som ser på det med skrekk og gru Wink De fleste trener det et par ganger før bronsemerket, og glemmer det etterpå Wink

jeg har fått det på noen konkurranser. En gang med Jon G. Olsen. Men det er vel så og si ingen norske dommere som bruker det mye....

Jeg så det i Kongsberg, det er vel eneste jeg har sett i år. Hun kan kommandoen og at hun skal være der, men har som sagt aldri tatt dette i kombinasjon. Kan jo gjøre det på treningen på torsdag - mulighetene er jo tilstedet at det kommer Wink

Dommerelev Eskil Bjørnø liker bordet, bare flaks gjorde at det ikke var med i forrige treningskonkurranse(ingen som hadde trent, så de som skulle finne det rem latet som om de ikke fant det store bordet...)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Tonje
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 5:48 pm    Tittel: Svar med Sitat

Kirsten Bjørnlykke har brukt bordet noen ganger, men det har vært fordi arrangerende hundeklubb har hatt få hinder. Heldigvis ikke ofte en ser det. (omtrent like ofte som en trener bord tenker jeg Confused )
Bruker

Ble Medlem: 28 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 8:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tror ikke at bordet blir så mye brukt pga av at det er vanskelig dømme rettferdig.Det er ofte det ikke er mer en ett par tidels sekund som skiller 1. og 2. plassen.Det er vanskelig for noen dommere å telle sekunder for å få riktig tid på bordet Rolling Eyes Rolling Eyes Men det er veldig viktig å trene på det.
Noen hunder gjør det ikke noe å bli stoppet midt i ett løp,men har du en hund med dårlig motivasjon kan det ødelegge resten av løpet Crying or Very sad Crying or Very sad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Karoline
Ny bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 8:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lydighets dommere som Arild Berntsen er også litt glad i bordet. og utenlandske dommere, har hatt bordet for noen svenske. De har forresten en klokke som teller ned sekundene for dem, men det er som Asbjørn sier. Det er ofte sekundene - tiendelene som skiller 1 og 2 og da kan bordet være utslagsgivende! Tror både tror og håper det blir fjernet helt fra regelementet snart.
Til Toppen
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 9:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Karoline skrev:
Lydighets dommere som Arild Berntsen er også litt glad i bordet.

He he.. Det kan jeg prøve å få han til å slutte med, trener i klubben vår. Vi har trent litt bord, men det var oftere før mann så det i konk enn nå.
Christine
Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Mar 13, 2006 9:36 pm    Tittel: Svar med Sitat

Gikk konkurranse nå i helga, og dommeren hadde bordet med. Så det er fullt mulig å møte på det enda. Dommeren hadde en klokke som peip sekundene. Greit nok. Ifjor var det også dommere som brukte det på noen av konkurransen vi deltok på. Men de hadde ikke klokke....
Gikk helt greit. Har trent en del bord med begge mine to. Hadde litt tull med en schæfer jeg trente for noen år sida, som ble redd bordet.
Så jeg trener det sånn inni mellom, så de ikke skal glemme at det hinderet også eksisterer Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Ons Mar 15, 2006 12:52 am    Tittel: Svar med Sitat

Christine skrev:
Gikk konkurranse nå i helga, og dommeren hadde bordet med. Så det er fullt mulig å møte på det enda. Dommeren hadde en klokke som peip sekundene. Greit nok. Ifjor var det også dommere som brukte det på noen av konkurransen vi deltok på. Men de hadde ikke klokke....
Gikk helt greit. Har trent en del bord med begge mine to. Hadde litt tull med en schæfer jeg trente for noen år sida, som ble redd bordet.
Så jeg trener det sånn inni mellom, så de ikke skal glemme at det hinderet også eksisterer Wink

Huff jeg er utrolig dårlig på å trene det, trur jeg har gjordt det to ganger, kanskje på tide å trene litt bord...
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet