AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Noen spørsmål om Aussien

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
crizpo
Ny bruker

Ble Medlem: 01 Okt 2005

InnleggSkrevet: Man Feb 27, 2006 11:38 pm    Tittel: Noen spørsmål om Aussien Svar med Sitat

Jeg har de siste 2 årene vært sterkt inne på tanken om å kjøpe en Aussie. Nå er jeg helt valpe sjuk. Leser mye, prøver å forberede meg osv.

Nå har jeg border collie, kjempe fornøyd med hunden. Men jeg savner en litt mer sosial og trygg hund. Jeg vil ha en hund som klarer å gjennom gå en karaktertest (skuddfast hund). Dette er fordi jeg trener mye bruks, og vil også konkurrere.

Det jeg lurer på er om en Aussie vanligvis er skuddfast?

Tusen takk for svar Smile

Hilsen valpe sjuke Marthe Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Marianne
Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Feb 28, 2006 12:04 am    Tittel: Svar med Sitat

Det vet vi vel ikke så mye om, da det ikke er så mange aussier i Norge som blir testet.

Men hvis det betyr veldig mye for deg at du får en skuddfast hund, så må du som valpekjøper gjøre jobben din riktig. Dvs. sjekke at foreldredyrene og helst søsken, foreldre til dem igjen er skuddfaste.

Kanskje du skulle tittet over til Sverige? Der er det iallefall enklere å finne ut om hundene er skuddfaste pga. MH.

Lykke til i jakten. Very Happy

Marianne
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet