AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Rasespesial i Norge

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  

Er du klar for rasespesial???
Ja
90%
 90%  [ 18 ]
Nei
0%
 0%  [ 0 ]
Vet ikke
5%
 5%  [ 1 ]
Hva er det for noe???
5%
 5%  [ 1 ]
Antall stemmer : 20

Av Innlegg
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2005 6:43 pm    Tittel: Rasespesial i Norge Svar med Sitat

Hvorfor skal svenskene ha alt vi har lyst på, også gjør vi ingenting med det? Vi må da ha en rasespesial også i Norge. Det verste er å begynne prosessen, men dette med arangementer har jeg erfaring med - så jeg kan gjerne begynne.

Pøs ut med forslag til
-Tid på året
-Antall dager
-Hvor
-Konkurranser
-Utstilling
-Kurs
-Oppvisning
-Sosiale aktiviteter
-Uhøytidlige konkurranser for alle

Og så videre, og så videre.....

Kom igjen, fyr løs. Bedre med for mange svar enn ingen svar.

Kanskje vi klarer det allerede til neste år!!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Britt-Marie
Bruker

InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2005 9:30 am    Tittel: Re: Rasespesial i Norge Svar med Sitat

Hej!!

Hade ju varit skoj om även ni i Norge hade en rasspecial...
Kanske med utställning + lydnad + agility...

Och jag själv hade ju helst sett att utställningen var i Narvik trakten.. Wink Nära och bra för mig...

Jobba på vidare med detta

Britt-marie

Martine skrev:
Hvorfor skal svenskene ha alt vi har lyst på, også gjør vi ingenting med det? Vi må da ha en rasespesial også i Norge. Det verste er å begynne prosessen, men dette med arangementer har jeg erfaring med - så jeg kan gjerne begynne.

Pøs ut med forslag til
-Tid på året
-Antall dager
-Hvor
-Konkurranser
-Utstilling
-Kurs
-Oppvisning
-Sosiale aktiviteter
-Uhøytidlige konkurranser for alle

Og så videre, og så videre.....

Kom igjen, fyr løs. Bedre med for mange svar enn ingen svar.

Kanskje vi klarer det allerede til neste år!!!

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Hege
Ny bruker

Ble Medlem: 09 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2005 2:36 pm    Tittel: Ja, ja, ja! Svar med Sitat

Synes ideen er veldig god! Aussiemiljøet i Norge hadde trengt en rasespesial. Kunne kanskje hatt det sammen med Cattledog, for vi er jo i samme klubb? Jeg tror at det kanskje hadde vært lurt å begynt i det små med kun utstilling. Trengs ganske mange frivillige hjelpere til et sånt arrangement. Har sitti i styret i spanielklubben å vært med på å jobbe før og under utstilling. Moro, men mye jobb! Men er det noen der ute som vil påta seg alt så er det ikke noe som er bedre enn det!
Kanskje lurt å ha utstillingen på sommerhalvåret, så man kan være ute.
Evnt. noe sosialt/trening etterpå. Der kunne man også diskutert om det hadde vært vellykket, og om man skulle utvide med konkurranser neste år, eller annet.
Hadde aussieklubben vært delt inn i avdelinger. F.eks østlandet, sørlandet e.l. kunne utstillingen blitt flyttet rundt hvert år så det ble rettferdig for alle. Vi er kanskje for små til å deles inn i avd? Synes hvertfall iddeen er god, og håper flere er interessert! Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2005 3:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Takk for synspunkter Hege. Du kan jo være med;) Tenkte på litt mer enn bare utstilling, på den måten får vi med oss flere aussier og aussieeiere. Er ikke så mange som har hunder som er egnet for det, ei heller eiere som er interessert. Kunne jo hatt agility/lydighets-KURS? Brukt en weekend(slik at folk kunne komme langveis fra) på utstilling, kurs, sosialt samvær og litt konkurranser for moro skyld(alla sekkeløp med hund osv..) Rolling Eyes
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Hege
Ny bruker

Ble Medlem: 09 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2005 7:26 pm    Tittel: Rase spesial Svar med Sitat

Er det noen som vet om styret i aussie klubben har noen planer når det gjelder utstilling? Dette har sikkert vært tatt opp før på et vis vil jeg tro!
Selvfølgelig hadde det vært best å ha flere alternativer enn utstilling i forbindelse med en rase spesial. Da kunne man sett forskjellige aussier i forskjellige grener. Det hadde vært flott. Men igjen, det en stor jobb å mange må være interessert i å ta i et tak! Jeg kunne gjerne stilt opp, men er blank når det gjelder å starte fra bunnen av. Er det noen interesserte der ute da? Å noen som har kompetanse til å lede det?
Til Toppen
happy
Bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Aug 27, 2005 12:13 pm    Tittel: Rasespesial Svar med Sitat

Det hadde vært kjekt!

Hva med en helg/langhelg hvor man kan kjøpe en hel pakke med overnatting, sosialt samvær om kvelden, diverse kurs, utstilling osv. Det trenger jo ikke være offisielt i begynnelsen. Vi kan prøve oss frem uoffisielt, og så gjøre det "skikkelig" etter hvert? Aussie-gården, hvor min hund kommer fra, skal ha det snart. Jeg kan dessverre ikke komme da, for det kolliderer med NKK Stavanger... Kanskje det går an å gjøre noe liknende? Det er jo vanskelig å få med alle i vårt langstrakte land, så en inndeling i regioner er ikke dumt.

For min og Happy sin del ville det å bare få være sammen med andre aussier og eierne deres vært kjekt. Så vi er med!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
ghfossum
Bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Aug 28, 2005 9:33 am    Tittel: Rasespesial Svar med Sitat

Dette høres interessant og gøy ut, vi er med hvis det varsles tidlig nok...., - det skjer jo så mye i hundeverden, og vi er med der vi kan....

Ghf.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet