AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Bronsemerkekurs?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Hilde og Nana
Bruker

Ble Medlem: 27 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2006 10:14 pm    Tittel: Bronsemerkekurs? Svar med Sitat

Er det noen her inne som vet om noen som arrangerer weekendkurs i lydighet/bronsemerke på østlandsområdet? Tror jeg har vært innom de fleste hundeklubber/skoler på nettet men har ikke funnet noe konkret. Kongsberg hundeklubb har ett som går nå, men det går en dag i uka over 8 uker og med en kjøretur på 1,5 time hver vei på vinteren går ikke det Sad . Tok valpekurset der i høst på denne måten, funket bra men det var før snøen kom.

Kjempeglad for alle tips jeg kan få!

Hilsen Hilde og Nana.
www.freewebs.com/nana-2005
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2006 11:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kan fikse vettu Smile Får lagt inn bronsemerkeprøven på slutten av weekendkursene jeg arrangerer, selv om det bare er en som ønsker det.

Neste ledige kurs er ikke før i mai, men skal prøve å få til et kurs til før det. Blir så fort fullt, så hvorfor ikke. Men må høre med instruktøren hva som passer.

http://www.hundene.com/hundekurs/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2006 10:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Da har jeg ordnet weekendkurs i klikkertrening 24.03.06 - 26.03.06. Noe tidligere enn det blir det ikke Smile Og vi fikser en bronsemerkeprøve på søndagen.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Hilde og Nana
Bruker

InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2006 7:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Så fint! Er det omtrent det samme? Vi har trent svært lite med klikker, har kjøpt boka og prøvd men ikke noe mer. Har lenge hatt lyst til å ta ett kurs i klikkertrening, så uansett melder vi oss på helgen 24.03 - 26.03.06 hvis det er ok.

Kjempetakk Razz

Hilsen Hilde og Nana
Til Toppen
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tor Feb 02, 2006 12:21 am    Tittel: Svar med Sitat

Hvis du ikke har begynt ordentlig med klikker vil du nok ikke få klikkertrent alt av øvelsene til et bronsemerke på en helg, og bronsemerke på slutten av en innlæringshelg er ikke noe å sikte på. Men jeg har fikset det slik at du kan ta bronsemerke slik du har trent nå sammen med oss i april, eller på begynnelsen av et weekendkurs. Very Happy Høres det fornuftig ut?

Med så ung hund som Nana er det likegreit å 'nullstille' hunden når du bytter over treningsmetode fra passiv hund i treningen til en aktiv hund i treningen.
Til Toppen
Hilde og Nana
Bruker

InnleggSkrevet: Tor Feb 02, 2006 9:42 am    Tittel: Svar med Sitat

Der ser du hvor mye jeg vet! Selve prøven er ikke så viktig. Ville egentlig ha en innføring i konkurranselydighet, de forskjellige øvelsene. Har tatt ut reglene fra NKK, men blir ikke det samme som å gå kurs. Selve prøven hadde vært grei å ta bare for å se om vi er på rett vei.

Hilsener fra Hilde og Nana
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet