AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

burstørrelse

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mowes
Ny bruker

Ble Medlem: 12 Nov 2005

InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2006 12:43 am    Tittel: burstørrelse Svar med Sitat

Hei.. Må bare stille et, tjah, kanskje dumt spørsmål for dere spesialister, men siden jeg er ny på dette feltet, vet jeg ikke alt enda. Hva slags størrelse på sammenleggbare bur til en aussie anbefaler dere? Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2006 11:35 am    Tittel: Svar med Sitat

Hvor skal du ha buret? Og hvor lenge skal hunden ligge i det? Hvor stor plass har du? Wink

Hvis den skal ligge lenge hjemme i bur, så kan du jo ha et ganske stort bur. Jeg hadde det største sammenleggbare til huskyen min, og hun er liten (20kg)..Det tok halve hybel/leiligheten min, men Laughing hehe Smile
Skal du ha buret i bilen (så vil jeg anbefale et annet bur...), eller med på utstillinger så trenger du ikke så stort bur.. Vet ikke helt hvor stor aussie du har, men noe slikt som 90/100 * 60/70 * 80/90 kanskje?
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2006 2:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvis du skal ha en flykasse anbefaler jeg størrelse Large. Intermedium går også an hvis du har en litt mindre aussie. Har Large flykasse til mine to og de har passelig med plass. Det brukes mest i bil. Til innendørsbruk for opphold over flere timer ville jeg hatt et større, som Mailin sier.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
mowes
Ny bruker

InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2006 5:48 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mailin skrev:
Hvor skal du ha buret? Og hvor lenge skal hunden ligge i det? Hvor stor plass har du? Wink

Tenkte i første omgang å ha buret hjemme i leiligheten, slik at vi får en hund som er vant til å ligge i bur. Men når valpen vokser til, skal vi (forhåpentligvis) ut på tur til stevner, utstilling o.l, ja og selvsagt på ferie, så i utgangspunktet tenkte vi å kanskje bruke det samme buret til det. Men hvis det er mest praktisk med et mindre bur på fex utstilling, så er det kanskje best å ha to forskjellige? Bur for å ha i bilen har vi ikke plass til, det får bli når vi skifter bil. Wink
Til Toppen
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2006 10:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tja, jeg hadde to bur, ett hjemme og et mindre (vari kennel) som jeg hadde med på kurs og slikt. Nå har jeg ingen hjemme da, men de er så lite alene (2-3timer) så da tåler de å ligge i vari-buret Smile Har ikke plass til så mange bur inne.. da må jeg hive ut senga mi Laughing
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Man Jan 16, 2006 3:17 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har et 4'er bur og et 5'er bur i stua. Spesiallaget dobbeltbur til bilen og tøybur(ellos og PPH str L) til trening og stevner... Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Marianne
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jan 16, 2006 7:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hi, hi Martine. Laughing

Kan aldri få for mange bur, og annet hundeutstyr for den saks skyld. Wink

Marianne (som har to sammenleggbare bur i forskjellige størrelser. Et inne og et i bilen og to tøybur. Et Portable Pet home og et Ellos som bare var så billig at det måtte jeg jo bare kjøpe.) Laughing
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tir Jan 17, 2006 12:18 am    Tittel: Svar med Sitat

Marianne skrev:
Hi, hi Martine. Laughing

Kan aldri få for mange bur, og annet hundeutstyr for den saks skyld. Wink

Marianne (som har to sammenleggbare bur i forskjellige størrelser. Et inne og et i bilen og to tøybur. Et Portable Pet home og et Ellos som bare var så billig at det måtte jeg jo bare kjøpe.) Laughing

Skal kanskje ikke nevne at jeg kjøpte 3 ellos-bur da, bare fordi det var så billig Embarassed
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
mowes
Ny bruker

InnleggSkrevet: Tir Jan 17, 2006 9:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

hehe, alt for hunden kan en kanskje si? Laughing
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet