| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
mowes Ny bruker

Ble Medlem: 12 Nov 2005 Innlegg: 41 Bosted: ørsta
|
Skrevet: Lør Jan 14, 2006 12:43 am Tittel: burstørrelse |
|
|
Hei.. Må bare stille et, tjah, kanskje dumt spørsmål for dere spesialister, men siden jeg er ny på dette feltet, vet jeg ikke alt enda. Hva slags størrelse på sammenleggbare bur til en aussie anbefaler dere?  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mailin Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 501 Bosted: Tromsø
|
Skrevet: Lør Jan 14, 2006 11:35 am Tittel: |
|
|
Hvor skal du ha buret? Og hvor lenge skal hunden ligge i det? Hvor stor plass har du?
Hvis den skal ligge lenge hjemme i bur, så kan du jo ha et ganske stort bur. Jeg hadde det største sammenleggbare til huskyen min, og hun er liten (20kg)..Det tok halve hybel/leiligheten min, men hehe
Skal du ha buret i bilen (så vil jeg anbefale et annet bur...), eller med på utstillinger så trenger du ikke så stort bur.. Vet ikke helt hvor stor aussie du har, men noe slikt som 90/100 * 60/70 * 80/90 kanskje? _________________ I naturen ruver fjellene. I hjemmet bagatellene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lone Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 839
|
Skrevet: Lør Jan 14, 2006 2:18 pm Tittel: |
|
|
| Hvis du skal ha en flykasse anbefaler jeg størrelse Large. Intermedium går også an hvis du har en litt mindre aussie. Har Large flykasse til mine to og de har passelig med plass. Det brukes mest i bil. Til innendørsbruk for opphold over flere timer ville jeg hatt et større, som Mailin sier. |
|
| Til Toppen |
|
 |
mowes Ny bruker

|
Skrevet: Lør Jan 14, 2006 5:48 pm Tittel: |
|
|
| Mailin skrev: |
Hvor skal du ha buret? Og hvor lenge skal hunden ligge i det? Hvor stor plass har du?
|
Tenkte i første omgang å ha buret hjemme i leiligheten, slik at vi får en hund som er vant til å ligge i bur. Men når valpen vokser til, skal vi (forhåpentligvis) ut på tur til stevner, utstilling o.l, ja og selvsagt på ferie, så i utgangspunktet tenkte vi å kanskje bruke det samme buret til det. Men hvis det er mest praktisk med et mindre bur på fex utstilling, så er det kanskje best å ha to forskjellige? Bur for å ha i bilen har vi ikke plass til, det får bli når vi skifter bil.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mailin Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 501 Bosted: Tromsø
|
Skrevet: Lør Jan 14, 2006 10:16 pm Tittel: |
|
|
Tja, jeg hadde to bur, ett hjemme og et mindre (vari kennel) som jeg hadde med på kurs og slikt. Nå har jeg ingen hjemme da, men de er så lite alene (2-3timer) så da tåler de å ligge i vari-buret Har ikke plass til så mange bur inne.. da må jeg hive ut senga mi  _________________ I naturen ruver fjellene. I hjemmet bagatellene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1485 Bosted: Tønsberg, vestfold
|
Skrevet: Man Jan 16, 2006 3:17 pm Tittel: |
|
|
Jeg har et 4'er bur og et 5'er bur i stua. Spesiallaget dobbeltbur til bilen og tøybur(ellos og PPH str L) til trening og stevner...  _________________ Hilsen fra Martine
www.hundene.com - Aktivt hundeliv
www.gilabb.com - Kurs, foredrag og gratis fritrening |
|
| Til Toppen |
|
 |
Marianne Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 563 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Man Jan 16, 2006 7:45 pm Tittel: |
|
|
Hi, hi Martine.
Kan aldri få for mange bur, og annet hundeutstyr for den saks skyld.
Marianne (som har to sammenleggbare bur i forskjellige størrelser. Et inne og et i bilen og to tøybur. Et Portable Pet home og et Ellos som bare var så billig at det måtte jeg jo bare kjøpe.)  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1485 Bosted: Tønsberg, vestfold
|
Skrevet: Tir Jan 17, 2006 12:18 am Tittel: |
|
|
| Marianne skrev: |
Hi, hi Martine.
Kan aldri få for mange bur, og annet hundeutstyr for den saks skyld.
Marianne (som har to sammenleggbare bur i forskjellige størrelser. Et inne og et i bilen og to tøybur. Et Portable Pet home og et Ellos som bare var så billig at det måtte jeg jo bare kjøpe.)  |
Skal kanskje ikke nevne at jeg kjøpte 3 ellos-bur da, bare fordi det var så billig  _________________ Hilsen fra Martine
www.hundene.com - Aktivt hundeliv
www.gilabb.com - Kurs, foredrag og gratis fritrening |
|
| Til Toppen |
|
 |
mowes Ny bruker

|
Skrevet: Tir Jan 17, 2006 9:30 pm Tittel: |
|
|