AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Dekken...

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 3:17 pm    Tittel: Dekken... Svar med Sitat

Noen som har forslag på et godt dekken?

Lavine treninga begynner nå..eller når snøen kommer igjen Wink Og vi skal på treningssamling i slutten av januar hvor lille slyngelen må ligge i snøhule. Han skal få ligge på reinskinn, men jeg trenger et dekken til ham også.

Dekkenet bør være varmt og må gå godt nedover bena, det er fort 20-25minus på yttersiden av hula. Det bør ikke være slikt at all snøen fester seg i foret og gjør det vått..og fryser til is når det blir kaldt igjen. Ønsker heller ikke et ytterstoff som blir helt stivt i vinterkulden...

Engelsk setteren hadde et dårlig dekken.. Og ellers har jeg bare vært borti Katahdins dekken, men de er laget til løpshunder og går ikke noe særlig ned over for og bakbena... Rolling Eyes

Noen forslag? studentkontoen gir ikke rom til dekken i 1000kroners klassen heller Wink

Mailin
phoney
Aktiv bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 3:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hva med denne?
http://www.paratuspet.no/index.php?cat=37983
Har ikke prøvd den selv... Bruker Kennel sine på mine men nå er ikke vi på vintertrening heller da Wink

Det finnes jo også en slags sovepose som du kan legge ham inn i. Snurper igjen i halsen.
Mailin
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 4:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

phoney skrev:
Hva med denne?
Har ikke prøvd den selv... Bruker Kennel sine på mine men nå er ikke vi på vintertrening heller da Wink

Det finnes jo også en slags sovepose som du kan legge ham inn i. Snurper igjen i halsen.

Ja, har sett litt på Gresshoppa sitt, så er det et varmedekken fra "jegerens" (eller noe i den dur) som jeg også har sett litt på..Er litt usikker på hvilket som er bra!

Varmeposene er også fine ja, men det anbefales ofte at de har dekken oppi også, og jeg har ikke råd til å kjøpe to ting, student som jeg er Crying or Very sad Tenker at hvis jeg får kjøpt et litt godt dekken så burde det være bra, må jo kjøpe det litt for stort, så det kan passe ham i februar også Wink

Hmm.. er artig å trene vinter også da Very Happy Men, nå vet ikke jeg hvordan forholdene for det er der nede? Wink
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 4:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mailin skrev:
phoney skrev:
Hva med denne?

Ja, har sett litt på Gresshoppa sitt, så er det et varmedekken fra "jegerens" (eller noe i den dur) som jeg også har sett litt på..Er litt usikker på hvilket som er bra!

Varmeposene er også fine ja, men det anbefales ofte at de har dekken oppi også, og jeg har ikke råd til å kjøpe to ting, student som jeg er Crying or Very sad Tenker at hvis jeg får kjøpt et litt godt dekken så burde det være bra, må jo kjøpe det litt for stort, så det kan passe ham i februar også Wink

Hmm.. er artig å trene vinter også da Very Happy Men, nå vet ikke jeg hvordan forholdene for det er der nede? Wink

Jeg har både Gresshoppa og Kennel sitt, er veldig fornøyd med dem. Har brukt de til både Podenco og Basenji og det er begge hunder med lite pells. På jonas bruker jeg Kennel sitt. (regnstoff på utsiden og flis på innsiden)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 5:01 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har gresshoppa-dekkenet og er superfornøyd med kvalitet, pris og passform. Holder kjempegodt på varmen(deilig å varme hendene til fører under også)

Ei på treninga har felleskjøpet sitt dekken, og det er kjempeflott.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
phoney
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 5:15 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mailin skrev:

Joa, har prøvd meg på markeringstrening i snøhauger men noe annet er det ikke blitt. Er vel for lite snø her generelt til at det er noe poeng å legge ned masse tid, krefter og penger på en godkjenning som aldri kommer til å bli brukt.

Ellers så tror jeg at ei på laget mitt sydde seg en slik pose til en bc, men da krever det jo litt innsatts. Kan kanskje skaffe mål og slikt hvis du vil.
Mailin
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 5:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er lite jeg har sansen for innen Kennel sine produkter.. Men det tror jeg har mer med at jeg har kranglet en del med Kennel gjennom telefon Rolling Eyes

Skal se om jeg får sett litt på gresshoppa sitt og evt det på felleskjøpet om de nå har åpent i morgen.

Phoney; kan du skaffe mål og slikt til meg? Så kan jeg sende det til min bestemor..Hun forguder hundene mine like mye som hun elsker å sy, noe som burde være en god kombinasjon Wink Jeg har 10 tommeltotter, så jeg skal ikke prøve å sy noe som helst...

Ja, her har vi som oftest så mye snø at det er vanskelig å trene rundering og spor på vinteren. Bare innlæring av melding som fungerer nå.. Så da kan man liksågodt trene lavine Very Happy Stå noen timer på fjellet, grave snøhuler til svetten siler for så å fryse noen timer... Hva man ikke bruker helgene sine til! Laughing
phoney
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Jan 06, 2006 11:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

treffer henne på mandag så da kan jeg spørre henne da.
phoney
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jan 09, 2006 12:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

fra en annen plass skrev:
Troll har begynt å ta inn Katahdin hundedekken - mye brukt av hundekjørere i Canada osv.

Det fine med disse er at de går hele veien under magen (finnes til og med tissetut for gutta). Kanskje en ide for de med såre patter, forfryste langballer, dårlige ledd, lavineambisjoner osv. Før måtte man bestille dem fra USA, og det er jo litt mer mas.

Du finner dem ved å gå inn på www.troll-hundefor.no og så på Nettbutikk > Dekken > Katahdin

Ellers har Troll endel kjekke energibomber på boks (fint på treningssamlinger) og annen generell moro.

skal prøve å huske så godt jeg kan å få sjekket ut hvem som sydde pose til dyret sitt og evt få målene.
Mailin
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jan 09, 2006 4:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

phoney skrev:
fra en annen plass skrev:
Troll har begynt å ta inn Katahdin hundedekken - mye brukt av hundekjørere i Canada osv.

Det fine med disse er at de går hele veien under magen (finnes til og med tissetut for gutta). Kanskje en ide for de med såre patter, forfryste langballer, dårlige ledd, lavineambisjoner osv. Før måtte man bestille dem fra USA, og det er jo litt mer mas.

Du finner dem ved å gå inn på www.troll-hundefor.no og så på Nettbutikk > Dekken > Katahdin

Ellers har Troll endel kjekke energibomber på boks (fint på treningssamlinger) og annen generell moro.

skal prøve å huske så godt jeg kan å få sjekket ut hvem som sydde pose til dyret sitt og evt få målene.

Katahdin dekkenene er supergode, men de er ikke noe å vokse i Wink Lille krabaten kommer nok til å få et slikt et når han er ferdig utvokst, men det skal jeg bestille fra USA da får jeg det sydd slik jeg vil ha det (litt mer beskyttelse på skuldrene). Laska-husky trenger mest bare et vanlig dekken Very Happy

Husk målene Wink
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet