AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

aussie fra sverige

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mowes
Ny bruker

Ble Medlem: 12 Nov 2005

InnleggSkrevet: Lør Des 10, 2005 10:29 am    Tittel: aussie fra sverige Svar med Sitat

Lurer på hva som skal til for å hente en hund hit til Norge fra vårt kjære naboland Sverige? Koster det ekstra, toll, regler o.l? Hvor finner jeg eventuell info om dette? Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg her. Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Tora & Twist
Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Des 10, 2005 11:23 am    Tittel: Svar med Sitat

Regelverket sier at ved innkjøp av hobby dyr over 5000 så er du moms pliktig i Norge, ingen sjekker det og du skal melde det inn selv (tror aldri jeg har hørt om noen som har betalt moms frivillig da)
Utover det skal vel hunden være id merket (ikke helt sikker på om det er påkrevd for omregistrering, sjekk med NKK) og utover det er det ingen regler fra Sverige.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
EvaZoys
Ny bruker

Ble Medlem: 28 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2005 2:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg gjorde omvent og hentet hund i Norge til Sverige. Her skall hunden omregistreres i Svenske Kennelklubben for at hofteledsstatus og konkurrense resultater osv. skall kunne avleses og registreres. Jeg tror at det samme gjeller i Norge.
Det blir alltså en registreringsavgift for hund ekstra.
Lykke till!
/EvaN
http://hem.passagen.se/zoysmio/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet