| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Marianne Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 563 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Lør Aug 06, 2005 6:44 pm Tittel: Klipp foran utstilling |
|
|
Har vært inne på en amerikans side ang. klipp og stell av aussie. Det meste der er helt greit, men jeg er litt usikker når det gjelder klipp av ørene.
Har forstått det sånn at aussien skal klippes ganske kort oppå ørene med effileringssaks. Er det vanlig å gjøre dette i Norge?
Amy har også noen lange fjoner som vokser foran øregangen. Skal disse også klippes bort? Selv synes jeg hun er penest med fjoner. Hun ser liksom så streng og voksen ut når jeg klipper dem vekk. Men hvis dommeren legger vekt på dette, så må vel det og vekk?
Håper det er noen her som har greie på dette og kan gi meg en forklaring på hva dere klipper vekk, og hva som eventuellt skal bli igjen.
Marianne  |
|
| Til Toppen |
|
 |
aboxno Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005 Innlegg: 483 Bosted: Heidal
|
Skrevet: Søn Aug 07, 2005 6:08 pm Tittel: klipp |
|
|
Ja vi pleier å klippe de kort på ørene. Ørene kan også formes litt rundt kanten med vanlig saks. Fjonene skal vekk- hvis du har lyst De ser litt mer "ryddige" ut da. Også tustene som pleier å stikke ut på toppen av hode er kjekt å fjerne. Men jeg tror ikke dommeren sier så mye på det, kommer vel helt an på dommeren.
Oona |
|
| Til Toppen |
|
 |
Marianne Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 563 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Søn Aug 07, 2005 6:48 pm Tittel: |
|
|
Hei Oona.
Takk for svar. Har begynt å klippe litt idag, men jeg må visst kjøpe meg en skikkelig saks. Huff og huff den er sløv den jeg har altså.
Har meldt på NKK Rogaland i september, så jeg har litt tid på meg enda til finpussen.
Marianne  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lone Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 839
|
Skrevet: Lør Aug 20, 2005 9:47 pm Tittel: |
|
|
Du kan også nappe ørene litt. Får med en del småhår på det viset, spesielt oppå ørene  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|