AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Forvert ? priser ? Anskaffelse?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Annet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Meg ;)
Ny bruker

Ble Medlem: 01 Des 2005

InnleggSkrevet: Tor Des 01, 2005 9:18 pm    Tittel: Forvert ? priser ? Anskaffelse? Svar med Sitat

Hallo. Vi vurderer å anskaffe oss en aussie, men problemet er at det koster veldig mye å kjøpe en rase hund ( ikke alle kan spandere 6-8000 kroner på en hund) Så vi har jo tenkt litt på å kanskje være forverter..

men hvordan fungerer dette men forvert? er det slik at man betaler halv pris for hunden, mot at oppdretteren skal bruke den i avl ? Må man stille den ut sån den får div mereitter ?Er det dyrt? Hva er den vanlige prisen for en Aussie ?

Greit å forhøre seg med erfarnne Aussie folk Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Des 01, 2005 11:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Forverts-avtaler kan være så mangt. Kommer ann på hvor mange kull oppdretteren skal ha, og hva du/oppdretter skal betale av utgifter toil dyrlege, forsikringer, startskontigenter osv.

Man hører om folk som får hunden etter 1 parring, og det merkeligste jeg har hørt er at forvert får et visst antall tusen per fødte valp, men da har kullet hos seg.

Du må nesten finne den oppdretter og de linjene du er på jakt etter, og spørre den oppdretteren det gjelder. Også må du finne ut hva du kan tilby som forvert, hvilke grener du satser i osv.

Selv har jeg Blondie på for. Fikk henne uten å betale og oppdretter skal ha et kull hjemme hos seg høsten 2006, og det andre kullet skal jeg ha her hos meg(og vi deler da overskuddet). Jeg får en skikkelig bra hund og trene, samtidig som jeg får muligheten til å lære meg om avl og alt det innebærer - til jeg en dag starter eget oppdrett.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Ida
Ny bruker

InnleggSkrevet: Lør Des 03, 2005 1:57 am    Tittel: Svar med Sitat

Hva koster vanlivis en valp av denne rasen? Confused har ikke Aussie selv.. men er interssert i rasen Cool
Til Toppen
Meg ;)
Ny bruker

InnleggSkrevet: Lør Des 03, 2005 2:01 am    Tittel: Svar med Sitat

Okay..takk Martine Smile da har vi blitt litt klokere !
Til Toppen
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Des 03, 2005 3:36 am    Tittel: Svar med Sitat

Ida skrev:
Hva koster vanlivis en valp av denne rasen? Confused har ikke Aussie selv.. men er interssert i rasen Cool

8500,- har den ligget på i år.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Annet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet