AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Skinke ligging

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Christine
Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005

InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2005 11:41 pm    Tittel: Skinke ligging Svar med Sitat

Heisann
Bare et aldri så lite spørsmål
Har begynt å trent litt enkel/fellesdekk med valpen min. Men hun har en tendens til å legge seg på skinka når hun har ligget en stund, noen andre som har inntrykk av at det er en aussie ting? Har aldri hatt noe problemer med det på andre hunder jeg har trent.... Confused Skal vel alltids fikse det, men bare vært interresant å vite om andre å har det slik... Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2005 11:48 pm    Tittel: Svar med Sitat

Man får det man belønner og godtar Wink Så du har vel belønnet henne når hun har ligget på skinka da...

Akkurat lært inn dekken på Blondie nå(mandag) og det er skinkeligging med stor stil. Så nå øker jeg kravene raskt og regner med å ha en skinkefri dekk om et par uker...

"Detta" fikser du Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Christine
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Tor Okt 20, 2005 1:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Neida har aldri belønnet henne for det. Hver gang hun gjør det har jeg korrigert, så hun får ikke noe løsning på det.
Så hun skjønner det nok tilslutt, har jo akkurat begynt å trene å ligge "lenge"
Men bare lurte på om det var et aussiefenomen, at de har lett for å gjøre det Very Happy
Til Toppen
Tora & Twist
Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Okt 20, 2005 2:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

jeg hadde det tidligere. Betød egentlig ikke så mye for meg om han vippa på skinka, men han dro seg fram samtidig.
Jeg gikk inn og rettet han opp mens han lå og samtidig passet på at når han dekket ned at bakbeina var på hver sin side av kroppen og albuene i balanse. Jeg avbrøt heller ikke øvelsen på tipp siden det fort blir at hunden lærer seg at "tipp til siden så kommer mor løpende tilbake"

Ser ikke på det som noe problem om hunden bare tipper til siden en gang og deretter ligger helt rolig - viser jo bare at de er avslappet og det er jo enklere å få til dekken med en avslappet hund enn en som ligger på hugget klar til sprang.
Jason
Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Okt 20, 2005 7:27 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hej!

Får inte hunden ligga på "skinkan"? Är det nerdrag i poäng när man tävlar eller varför får inte hunden det?
I Sverige får dom då ligga så, bara dom ligger stilla och som Tora säger så är ju hunden mer avslappnad då.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Christine
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Tor Okt 20, 2005 8:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tja, kan hende jeg har innbilt meg det, men mener nå at man får karakter trekk for det i høyere klasser Confused Surprised
Eller kanskje man ikke får det?
Men kjekt å ha en hund som ligger i ro uansett.
Neeco beveger seg aldri på fellesdekk, litt fint å se at han ligger pent liksom Shocked
Til Toppen
Bruno
Aktiv bruker

Ble Medlem: 11 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Okt 27, 2005 4:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

Blondie, Yatzy, Bruno.. Alle helsøsken, og alle ligger på "skinka" Very Happy
At Bruno gjør det er min egen feil, var bare så glad han omsider lå stille, at det ble ikke korrigert, men jobber med saken nå. Men jeg bryr meg ikke om han ligger på skinka en gang og ligger stille, bare han ikke bytter over hele tiden som han har gjort før...
Yatzy blir nok kjempeflink, har sett henne i action! Very Happy Very Happy Og gleder meg til å følge Blondie og de andre søsknene også.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Audhild
Ny bruker

Ble Medlem: 12 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Nov 27, 2005 5:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Har det noe å si om hunden ligger på skinka når det gjelder lydighetskonkurranser?Har aldri konkurrert i lydighet så jeg bare lurer jeg... Question Får man trekk for det?
happy
Bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Nov 27, 2005 8:45 pm    Tittel: skinker Svar med Sitat

Får trekk for bevegelse og uro under øvelsen. Ligger hunden rolig hele tiden, på skinken eller ikke, får den ikke trekk.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
EvaZoys
Ny bruker

Ble Medlem: 28 Nov 2005

InnleggSkrevet: Man Nov 28, 2005 5:00 pm    Tittel: Svar med Sitat

Må inrömme at jeg ikke skjönner problemet. Jeg har bevisst laert mine hunder å ligge på skinken när det er fellesdekk. Det har ihvertfall gitt mig et mye sikkrere dekk. De ligger ikke lenger på sprang og det skall mye mer til å få de til å reise sig.
Jeg har en komando som heter ligg- rask ligg under march feks. hvor de ligger rett og en som heter legg dig - hvor de legger sig på skinken og da vet de at de skall ligge lenge. Siden jeg har aussie trente jeg å be de legge sig på skinken en gang så kunne de det... Smile
Det har ikke gitt noe avdrag - det får de da normalt bare hvis de er urolige og ligger og vipper feks.?
EvaN
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Christine
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Ons Nov 30, 2005 8:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

joda, men bare innbiller meg at det ser mye bedre ut med en hund som ligger helt rett og fint. Gammel hunden min ligger rett og fint, og han rikker ikke på seg.
Problemet er bare at jeg tror Yatzy kommer til å drive å bytte fra side til side. Hun har ikke gjort det til nå men.
Også ligger hun først rett også legger hun seg på sida etterhvert.... Får se hvor det utvikler seg dette her.

Lurte bare på hva folk trente og mente selv var best Wink
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet