| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Christine Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005 Innlegg: 471 Bosted: Narvik
|
Skrevet: Ons Okt 19, 2005 11:41 pm Tittel: Skinke ligging |
|
|
Heisann
Bare et aldri så lite spørsmål
Har begynt å trent litt enkel/fellesdekk med valpen min. Men hun har en tendens til å legge seg på skinka når hun har ligget en stund, noen andre som har inntrykk av at det er en aussie ting? Har aldri hatt noe problemer med det på andre hunder jeg har trent.... Skal vel alltids fikse det, men bare vært interresant å vite om andre å har det slik...  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1485 Bosted: Tønsberg, vestfold
|
Skrevet: Ons Okt 19, 2005 11:48 pm Tittel: |
|
|
Man får det man belønner og godtar Så du har vel belønnet henne når hun har ligget på skinka da...
Akkurat lært inn dekken på Blondie nå(mandag) og det er skinkeligging med stor stil. Så nå øker jeg kravene raskt og regner med å ha en skinkefri dekk om et par uker...
"Detta" fikser du  _________________ Hilsen fra Martine
www.hundene.com - Aktivt hundeliv
www.gilabb.com - Kurs, foredrag og gratis fritrening |
|
| Til Toppen |
|
 |
Christine Aktiv bruker

|
Skrevet: Tor Okt 20, 2005 1:57 pm Tittel: |
|
|
Neida har aldri belønnet henne for det. Hver gang hun gjør det har jeg korrigert, så hun får ikke noe løsning på det.
Så hun skjønner det nok tilslutt, har jo akkurat begynt å trene å ligge "lenge"
Men bare lurte på om det var et aussiefenomen, at de har lett for å gjøre det  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tora & Twist Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005 Innlegg: 364
|
Skrevet: Tor Okt 20, 2005 2:59 pm Tittel: |
|
|
jeg hadde det tidligere. Betød egentlig ikke så mye for meg om han vippa på skinka, men han dro seg fram samtidig.
Jeg gikk inn og rettet han opp mens han lå og samtidig passet på at når han dekket ned at bakbeina var på hver sin side av kroppen og albuene i balanse. Jeg avbrøt heller ikke øvelsen på tipp siden det fort blir at hunden lærer seg at "tipp til siden så kommer mor løpende tilbake"
Ser ikke på det som noe problem om hunden bare tipper til siden en gang og deretter ligger helt rolig - viser jo bare at de er avslappet og det er jo enklere å få til dekken med en avslappet hund enn en som ligger på hugget klar til sprang. _________________ Tora (trenger nytt nick...)
http://www.fagertun.net/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jason Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005 Innlegg: 138 Bosted: Kiruna Sverige
|
Skrevet: Tor Okt 20, 2005 7:27 pm Tittel: |
|
|
Hej!
Får inte hunden ligga på "skinkan"? Är det nerdrag i poäng när man tävlar eller varför får inte hunden det?
I Sverige får dom då ligga så, bara dom ligger stilla och som Tora säger så är ju hunden mer avslappnad då. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Christine Aktiv bruker

|
Skrevet: Tor Okt 20, 2005 8:38 pm Tittel: |
|
|
Tja, kan hende jeg har innbilt meg det, men mener nå at man får karakter trekk for det i høyere klasser
Eller kanskje man ikke får det?
Men kjekt å ha en hund som ligger i ro uansett.
Neeco beveger seg aldri på fellesdekk, litt fint å se at han ligger pent liksom  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Bruno Aktiv bruker

Ble Medlem: 11 Aug 2005 Innlegg: 377 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tor Okt 27, 2005 4:34 pm Tittel: |
|
|
Blondie, Yatzy, Bruno.. Alle helsøsken, og alle ligger på "skinka"
At Bruno gjør det er min egen feil, var bare så glad han omsider lå stille, at det ble ikke korrigert, men jobber med saken nå. Men jeg bryr meg ikke om han ligger på skinka en gang og ligger stille, bare han ikke bytter over hele tiden som han har gjort før...
Yatzy blir nok kjempeflink, har sett henne i action! Og gleder meg til å følge Blondie og de andre søsknene også. _________________ Janne Linnerud
Kennel Sea Perto
www.brunoen.com |
|
| Til Toppen |
|
 |
Audhild Ny bruker
Ble Medlem: 12 Aug 2005 Innlegg: 74 Bosted: Hesseng(Kirkenes)
|
Skrevet: Søn Nov 27, 2005 5:31 am Tittel: |
|
|
Har det noe å si om hunden ligger på skinka når det gjelder lydighetskonkurranser?Har aldri konkurrert i lydighet så jeg bare lurer jeg... Får man trekk for det? _________________ Audhild |
|
| Til Toppen |
|
 |
happy Bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005 Innlegg: 171 Bosted: Nord-Rogaland
|
Skrevet: Søn Nov 27, 2005 8:45 pm Tittel: skinker |
|
|
| Får trekk for bevegelse og uro under øvelsen. Ligger hunden rolig hele tiden, på skinken eller ikke, får den ikke trekk. |
|
| Til Toppen |
|
 |
EvaZoys Ny bruker
Ble Medlem: 28 Nov 2005 Innlegg: 7
|
Skrevet: Man Nov 28, 2005 5:00 pm Tittel: |
|
|
Må inrömme at jeg ikke skjönner problemet. Jeg har bevisst laert mine hunder å ligge på skinken när det er fellesdekk. Det har ihvertfall gitt mig et mye sikkrere dekk. De ligger ikke lenger på sprang og det skall mye mer til å få de til å reise sig.
Jeg har en komando som heter ligg- rask ligg under march feks. hvor de ligger rett og en som heter legg dig - hvor de legger sig på skinken og da vet de at de skall ligge lenge. Siden jeg har aussie trente jeg å be de legge sig på skinken en gang så kunne de det...
Det har ikke gitt noe avdrag - det får de da normalt bare hvis de er urolige og ligger og vipper feks.?
EvaN |
|
| Til Toppen |
|
 |
Christine Aktiv bruker

|
Skrevet: Ons Nov 30, 2005 8:32 pm Tittel: |
|
|
joda, men bare innbiller meg at det ser mye bedre ut med en hund som ligger helt rett og fint. Gammel hunden min ligger rett og fint, og han rikker ikke på seg.
Problemet er bare at jeg tror Yatzy kommer til å drive å bytte fra side til side. Hun har ikke gjort det til nå men.
Også ligger hun først rett også legger hun seg på sida etterhvert.... Får se hvor det utvikler seg dette her.
Lurte bare på hva folk trente og mente selv var best  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|