| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Elibobben Bruker

Ble Medlem: 03 Mai 2007 Innlegg: 100 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: Søn Jun 08, 2008 9:33 am Tittel: Limig av ører |
|
|
Jeg har litt problemer når det gjelder liming av ørene til Ayla. Jeg har brettet dem vanlig framover litt, for å se hvordan det ble, noe som resulterte i at den ene øren nå ligger brettet framover, mens den andre ligger som rosenører. Prøvde å lime med tekstillim, men Ayla var ikke helt enig, og det trenger jo tid til å tørke, noe som virket som det kunne ta sin tid Hun blir bare eldre og eldre, og jeg trenger noen gode tips  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lurifaksen Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007 Innlegg: 425 Bosted: Bodø
|
Skrevet: Søn Jun 08, 2008 10:43 am Tittel: |
|
|
Men.. Kan ikke aussien ha rosenører da? Hvorfor stresse så utrolig med noen ører? Hva med å massere dem mange ganger om dagen, eller i værste fall sette på litt teip hvis du absolutt må?
Ser for meg at det blir mye tull hvis man skal prøve å lime aussievalp-ører med tekstil lim, hihi. Jeg ser for meg tekstil lim "overalt" når jeg tenker på det.  _________________ Mvh Anniken & Emma !
www.skogshund.moo.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
aboxno Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005 Innlegg: 456 Bosted: Heidal
|
Skrevet: Søn Jun 08, 2008 11:54 am Tittel: |
|
|
Hei
Aussien kan ha rosen ører de. Men personlig synes jeg det er noe av det minst kledelige som finnes
Skal du lime få oppdretteren din til å vise deg- hvis de har erfaring med det... men synes det er unødvendig å bruke lim. Noen striper med f.eks maskerings tape gjør nytten. _________________ Oona og Aussiegjengen |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vicky Aktiv bruker
Ble Medlem: 06 Aug 2005 Innlegg: 566
|
Skrevet: Søn Jun 08, 2008 4:44 pm Tittel: |
|
|
| Jeg skjønner ikke helt poenget med å lime ører. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elibobben Bruker

|
Skrevet: Lør Jun 14, 2008 7:38 pm Tittel: |
|
|
Neinei. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg vil lime ører, så da er jo spørsmålet hvordan, som kun èn har svart på her
Oppdretter sa hun brukte tekstillim så da prøvde jeg det. Har prøvd igjen, og ble litt mer vellykket, bortsett fra at Ayla abolsutt ikke ville ha det der så hun rev det fort opp igjen Hvordan få henne til å godta det? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mystica Bruker

Ble Medlem: 07 Okt 2005 Innlegg: 175 Bosted: Sandefjord
|
Skrevet: Lør Jun 14, 2008 11:19 pm Tittel: |
|
|
Hei! Kjøp sportstape på apoteket,sett en liten lapp nederst på øreflippen,og fest en liten remse fra det ene øret til det andre under haka på hunden .ikke stramt! Den skal henge løst ,pass på og brette den dobbelt så den ikke klistrer seg til håret. Det er ikke ubehagelig for hunden,og er greit å få av igjen.de fleste finner seg i det uten problemer.
Hilsen Frøydis og www.svartingane.com  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elibobben Bruker

|
Skrevet: Søn Jun 15, 2008 10:49 pm Tittel: |
|
|
| Mystica skrev: |
Hei! Kjøp sportstape på apoteket,sett en liten lapp nederst på øreflippen,og fest en liten remse fra det ene øret til det andre under haka på hunden .ikke stramt! Den skal henge løst ,pass på og brette den dobbelt så den ikke klistrer seg til håret. Det er ikke ubehagelig for hunden,og er greit å få av igjen.de fleste finner seg i det uten problemer.
Hilsen Frøydis og www.svartingane.com  |
Hmm.. Takk, dette skal jeg prøve  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|