| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Christine Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005 Innlegg: 460 Bosted: Narvik
|
Skrevet: Søn Jun 08, 2008 11:28 pm Tittel: "vanlig" spor vs blodspor |
|
|
Lurte på om det er noen her inne som har erfaring med de forskjellige typene spor? Og om det kanskje var noen som har gjort begge delene med hunden(e) sin(e) ??
Kan jeg risikere at hunden min ikke vil gå "vanlig" spor etter at den har fått prøvd seg på blodspor?  _________________ Hilsen Christine, Neeco og Emil
http://home.no.net/neeco/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tora & Twist Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005 Innlegg: 346
|
Skrevet: Man Jun 09, 2008 7:38 am Tittel: |
|
|
Kan jo trene på begge deler. Om du tenker på ettersøkshunder så ville jo de være ganske ubrukelig om de bare fulgte blod, siden skadeskutte dyr for det meste bare blør noen hundre meter, så må de over på tørt viltspor.
Har gått begge deler med Twist, men han bryr seg mest om sporleggers spor i blodsvpor og siden det er det han trener mest - men ser ikke det som noe problem å gå flere typer spor. _________________ Tora (trenger nytt nick...)
http://www.fagertun.net/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Bruno Aktiv bruker

Ble Medlem: 11 Aug 2005 Innlegg: 341 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Man Jun 09, 2008 6:47 pm Tittel: |
|
|
Nei ikke jeg heller. Sviff har gått begge deler, og han hadde ikke noe problem med verken det ene eller andre etter hverandre. _________________ Janne Linnerud
Kennel Sea Perto
www.brunoen.com |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elin og Madde Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 987 Bosted: Meisingset, møre og romsdal
|
Skrevet: Tir Jun 10, 2008 10:04 pm Tittel: |
|
|
Starter med fersksporet her i innlæring. Fokuserer mye på et nøyaktig sporsøk og lærer inn en rolig sporadferd. Vil ha stor interesse for ferten med en nese helt nede i sporet. Det er flere som sier at hvis du starter med blodsporet så kan du fort få en hund som sporer litt vimsete og usikkert. Er det noen som har erfaringer med det her? _________________ Hilsen Elin og Madde som alltid er enig med hverandre |
|
| Til Toppen |
|
 |
|