AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Gjeting med aussie
Gå til side Forrige  1, 2

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Mai 06, 2008 5:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

Har kjøpt to hunder fra Sverige og det har gått helt knirkefritt Smile Det eneste ekstra man må gjøre er omregistreringen til NKK. Det koster vel rundt 500kr.

Her er en til kennel som driver med gjeting: http://www.blackzone.se/ De arrangerer kurs i gjeting nå i vår.

Den norske aussieklubben arrangerer gjeterkurs i vår, det står på hjemmesiden deres om sted og tid.

When God made aussies, he was just showing off!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
kjers10
Ny bruker

Ble Medlem: 04 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 06, 2008 10:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

C.I.N.D.Y skrev:
kjers10 skrev:
tusen takk for svar:) no begynner eg faktisk å vurdere å kjøpe hund fra sverige, har ikkje tenkt på det før, men det er jo ikkje såååå langt dit Very Happy
og takk for fine linkar, virkar som mange i sverige er ganske proffe på det med gjeting med aussie, og det virkar som ein kan få god oppfølging og lære seg å gjete hos dei ein kjøper hund hos Very Happy
nokon her som har kjøpt hund i sverige? er det meir bal , med tanke på papir og sånt, viss eg vil stille hunde eller konkurrere med den i hundesport i norge?

Hei, ja jeg har kjøpt Aussie fra Sverige, og det gikk "knirkefritt", det er jo ikke sååå langt som du sier Smile. Jeg har veldig lyst til å gå gjeterkurs selv når Cindy blir stor nok, og da blir det nok til at jeg drar over grensen. Er det noen som vet hvor gammel hunden må være før jeg kan melde meg på et gjeterkurs?
Du er foresten flink om du klarer å vente i fire år før du får deg hund Wink . Jeg syntes det var leeenge å vente i tre måneder Laughing .

ja eg veit ikkje heilt om eg klarer det faktisk, men så har eg jo ein gogut her heime, får ta til takke med han foreløpig, men berre så dumt at eg ikkje kan ha han med på konkurransar og slikt..:/ Very Happy
kjers10
Ny bruker

Ble Medlem: 04 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tir Mai 06, 2008 10:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lone skrev:
Har kjøpt to hunder fra Sverige og det har gått helt knirkefritt Smile Det eneste ekstra man må gjøre er omregistreringen til NKK. Det koster vel rundt 500kr.

Her er en til kennel som driver med gjeting: http://www.blackzone.se/ De arrangerer kurs i gjeting nå i vår.

Den norske aussieklubben arrangerer gjeterkurs i vår, det står på hjemmesiden deres om sted og tid.

takk for alle tips, fint å få vite om alle bra oppdrettarar så eg har nokon å velge mellom Very Happy
Anesolberg
Ny bruker

Ble Medlem: 04 Mar 2008

InnleggSkrevet: Fre Mai 23, 2008 7:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

interresant emne, jeg lurte akkuratt på det samme. Har en border collie, som jeg gjeter med og har tenkt å kjøpe aussie. Wink
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet