AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

minstall.no
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Snakk om alt mellom himmel og jord
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tora & Twist
Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 1:50 am    Tittel: minstall.no Svar med Sitat

Lagde en profil der inne for å kikke om jeg fant noen av mine bilder - så langt har jeg funnet massivt med bilder fra de fleste oppdretterne, samt mange av de private Aussie sidene.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Tonje
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 6:11 am    Tittel: Svar med Sitat

Huff, så de gir seg ikke selv om nettstedet har lovet bot og bedring. Jeg gir aldri tillatelse til bruk av mine bilder på det nettstedet men finner stadig nye hunder med mine bilder allikevel. Sjekk også minstald.dk og stallet.se Det florerer kjente hunder der også.
PsychoLynx
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Des 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 9:14 am    Tittel: Svar med Sitat

Utrolig nok har de fleste bildene av Bridie som lå under aussie blitt borte tror jeg.... Jeg så riktig nok ikke gjennom HELE lista, men veldig mange.. Lå igjen noen som var tatt fra siden til Hanne, men jeg tror kanskje hu har gitt lov (?).

Vet at Trine ved skogstrollet også har gitt lov til å bruke bildene. Så mange er jo derfra.

"There is no dark side of the moon really - matter of fact, it's all dark"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Tora & Twist
Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 9:30 am    Tittel: Svar med Sitat

Det lå mange beskjeder fra moderatorene der om det med å kopiere bilder og hva som var lov - men de kan vel ikke sjekke alt opphav, annet enn å fjerne de som til stadig bryter regler. Jeg ser etter mine bilder - om de er fra en annens side - så er de fortsatt mine, men lånt bort. Gir jo ikke lov til videreformidling selv om andre har fått bruke dem.

Tror jeg så minst ett av Birdie, der hun står øverst i en trapp. Så var det endel fra Skogtrollets, Nordlandsbris, Sea Porto, Tamburenga tror jeg det var noen fra. Så ikke igjennom alle.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 11:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Du får si ifra om du finner noen av min.. Han er ikke så "søt" på samme måte som mange andre, jeg har i alle fall ikke fått noen henvendelse om å få bruke bildene. Og det hadde jeg i såfall ikke sagt ja til Razz
PsychoLynx
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 1:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvis de har bldet av Bridie øverst i trappa, så har det tatt det fra meg uten lov....

Jeg får vel inn å ta en ny runde med å sjekke. Takk for tips!!!!

Ellers hadde de tre bilder av Bridie som Hanne har tatt tror jeg, og et som jeg hadde tatt. Men der ga jeg beskjed om at hvis de evnt absolutt sku bruke bildet, fikk de skrive hvem som hadde tatt det.

For det er vel blitt sånn der inne nå at det står hvor de har fått bildene fra.

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Beate
Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 3:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg fikk en henvendelse i fjor i gjesteboka mi om bilder, men svarte aldri.

Får melde meg inn der jeg og, jeg har jo så mange dyr, men man tar jo bare ikke bilder uten lov.
Marianne
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 7:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

Amyen min er iallefall på minstall.no. Datteren min har profil der, og tror alle dyra våre er inne. Både Amy, pusen og muligens marsvina. Wink
Vicky
Aktiv bruker

Ble Medlem: 06 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 9:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lå en del der av mine to.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
NAMI
Ny bruker

Ble Medlem: 03 Des 2006

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 10:27 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er webmaster for et par hestehjemmesider, og det var ufattelig mange mailer med spørsmål om å ta bilder helt til jeg la en setning på framsidene om at det ikke ble gitt tillatelse til noen.
Datteren min har en profil der, og hun sier det er massevis av bilder av Blondie og Kokos, Benny, Jeppe, Casper og Robbie bl a.
Er et lite problem det med å ta bilder, men kanskje er disse "datadyrene" de eneste dyra disse barna har kontakt med.

Hege & Co
Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Mai 16, 2008 7:40 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg fikk en gang en forespørsel på å ta bilder, hvor jeg svarte nei. Etter det så lag jeg ut denne teksten på forsiden på hjemmesiden min: Jeg har Copyright på all tekst og bilder. Jeg ønsker ikke at noen "låner" / "tar" uten min tilatelse

Jeg vet egentlig ikke hva de bruker bildene til, men jeg har også fått en forståelse av de de også selger bildene på en eller annen måte og tjener penger på dem. Stemmer dette ???

Hvis noen skal tjene penger på bildene som jeg har tatt eller bekjente har tatt av mine hunder så er det meg eller den aktuelle fotografen. Man tar seg bare ikke tilrette uten lov. Evil or Very Mad

Hmm kjenner jeg blir litt irritert............ Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Tonje
Særdeles aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Mai 16, 2008 8:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Hege & Co skrev:

Jeg vet egentlig ikke hva de bruker bildene til, men jeg har også fått en forståelse av de de også selger bildene på en eller annen måte og tjener penger på dem. Stemmer dette ???

Slik jeg har forstått det så lager man forskjellige dyr som er med i utstillinger og liknende. Alt dreier seg om å bli populær og ha masse såkalte "stallpenger". Stallpenger kan en få ved å vinne utstillinger ol (og da må en ha fine bilder) eller sende inn sms-er som koster 20-30 kr hver gang. Firmaet som står bak tjener masse penger på dette (bla tv2). Saken har vært tatt opp av barneombudet som forsøkte en tid å stenge slike nettsteder fordi de skaper tapere og stort pengepress siden en må sende inn mange sms for å få penger til å kjøpe seg enten bilder og dyr og få premierosetter. Pga dette vil ikke jeg at noen av mine bilder skal være på disse sidene.

.....og det lå et bilde av Robbie der sist jeg sjekket Wink
PsychoLynx
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Mai 16, 2008 9:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Ja, jeg oppdaget dette i går at det faktisk er så man MÅ betale for å i det hele tatt få gjort NOE der inne! Og da ble saken enda værre i mine øyne. Jeg trodde først at det var en gratis sak, men med muligheter for å betale for å få det bedre liksom, men tydelig at man MÅ betale for å i det hele tatt skaffe seg en hund der inne.

Jeg begynte på A i går og tenkte å gå gjennom alle rasene for å finne bilder jeg har tatt, men kommer jo til å bruke årevis på dette da. Det er eksempelvis 5270 (eller noe) med Border Collier der liksom (eller, raser påstått å være BC, de er jo gjerne altmulig annet)

Så feks gjennom hele Affenpinscher gruppa i går, og der var det vel kanskje 20 av 4000 som var rett rase.. Ellers var det alt fra mops til aussie til leonberger.

Men hadde blitt glad hvis noen av dere så Bridie (evnt andre bilder dere vet jeg har tatt) der inne, noterte stallnavnet så kunne jeg sendt inn anmeldelse på det... LIgger jo en egen sak for hvordan man anmelder bilder der inne.
Sendte inn på 4 bilder jeg fant i går.

Til Toppen
Hege & Co
Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Mai 16, 2008 9:27 am    Tittel: Svar med Sitat

Nå har også jeg blitt medlem av dette stedet og vært inne å sjekket.
Jeg søkte på Australian Shepherd, forløpig så fant jeg ingen Robbie, men når det er nærmere 2000 aussier eller liksom aussier så blir det litt å gå igjennom. Var innom puddel og blandinger også, men for en jobb og gå igjennom når det kommer opp bare 10 og 10 i søket før man må trykke neste.

Har en mistanke om at mange av aussiebildene på den norske siden har vært hentet i Sverige, og da finner vi vel bilder av norske aussier på disse sidene: minstald.dk og stallet.se

Hvis noen skulle finne noen av mine hunder der så er det fint om dere tipser meg.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
aboxno
Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Mai 16, 2008 10:17 am    Tittel: Svar med Sitat

Har nå glodd igjennom alle bildene (tror jeg) og fant noen av mine hunder der ja.
Sa dessverre ja til ett par som spurte om å få låne bilder for noen år siden, men fant bilder hos minst 10 "staller" Evil or Very Mad

Så også bilder av andre norske aussier.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Snakk om alt mellom himmel og jord Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet