| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Mailin Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 478 Bosted: Tromsø
|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 8:03 pm Tittel: Film av Lyng |
|
|
Kan slenge inn en liten film av Lyng, så hvis noen kjeder seg så har de noe å trene på. Målet er å gå på bare forbena, han greier å stå på de i et par sekunder, men nå holder vi på å trene på at han skal bli litt mer rett i ryggen, få forbena litt mer "under" seg
http://www.youtube.com/watch?v=M8kA9VFYMlk
Den snutten er egt en del av en litt lengre film med veldig mange triks, men av en eller annen grunn kom bare den der delen på nett.. Jaja:) _________________ I naturen ruver fjellene. I hjemmet bagatellene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elin og Madde Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 993 Bosted: Meisingset, møre og romsdal
|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 8:22 pm Tittel: |
|
|
STILIG!!! _________________ Hilsen Elin og Madde som alltid er enig med hverandre |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tora & Twist Aktiv bruker

Ble Medlem: 20 Aug 2005 Innlegg: 350
|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 9:05 pm Tittel: |
|
|
Er jo ingen aussie, er jo en edderkopp  _________________ Tora (trenger nytt nick...)
http://www.fagertun.net/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elin og Madde Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 993 Bosted: Meisingset, møre og romsdal
|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 9:11 pm Tittel: |
|
|
He,he Tror vi så en film her tidligere av en Meetmyown hund som gjorde det trikset der. Er bare så tøft  _________________ Hilsen Elin og Madde som alltid er enig med hverandre |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mailin Aktiv bruker

|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 9:32 pm Tittel: |
|
|
| Tora & Twist skrev: |
Er jo ingen aussie, er jo en edderkopp  |
*ler* På litt mer helling og litt bedre underlag, feks stein, så tar han sats og rygger langt oppigjennom før han "detter ned" igjen
Å få ham opp etter veggen har vel tatt tilsammen 10*2min eller så _________________ I naturen ruver fjellene. I hjemmet bagatellene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Juliess Ny bruker

Ble Medlem: 27 Mar 2008 Innlegg: 54 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Mai 13, 2008 11:17 pm Tittel: |
|
|
Det var stilig  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tonje Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1009 Bosted: Fjerdingby, Akershus
|
Skrevet: Ons Mai 14, 2008 8:51 am Tittel: |
|
|
WOW  _________________ sjekk www.gwoofer.com - oppdateres hver dag.
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vicky Aktiv bruker
Ble Medlem: 06 Aug 2005 Innlegg: 566
|
Skrevet: Tor Mai 15, 2008 9:49 pm Tittel: |
|
|
Oj! Det var imponerende! Kreativt  |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjers10 Ny bruker
Ble Medlem: 04 Mai 2008 Innlegg: 24 Bosted: Jostedal
|
Skrevet: Søn Mai 18, 2008 4:01 pm Tittel: |
|
|
hei, har sett mange filmar av hundar som har gjort slik, men eg har aldri skjønt korleis du starter når du skal lære hunden det? har lyst å prøve med marco. _________________ http://www.freewebs.com/espegard/index.htm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mailin Aktiv bruker

|
Skrevet: Søn Mai 18, 2008 5:12 pm Tittel: |
|
|
Jeg lærte ham først å rygge frivillig framfor meg. Deretter lærte jeg ham å rygge opp trapper, slik at han lærte å løfte litt mer på bena, deretter var det å rygge opp på bruskasser (eller annet en har tilgjengelig, men som ikke er høyere enn hunden), brukte oss litt steiner o.l. som vi fant på tur. Når han hadde dreis på en bruskasse så fikk han rygge opp på to stk (det kan sees her:http://youtube.com/watch?v=XiM36UVGY3Q Se bort i fra den teite plasseringa av hånda på slutten, den skal ikke være sånn...). Deretter trente vi på steiner som var bratte, men ikke helt 90grader, også på vegg.
Når vi kom på veggen måtte jeg først belønne ham for at han satte bakfoten inntil veggen, deretter for at han spente i fra så han fikk tak, også fikk han belønning for å rygge opp.
Vidre skal jeg som sagt prøve å få forbena litt mer inntil veggen, og deretter bakbeina opp i lufta
Hundene bruker en del andre muskler på dette enn de vanligvis bruker så det er ganske viktig å skynne seg langsomt slik at musklene styrkes sakte men sikkert:)
Jeg klikkertrener Lyng, så alt dette er klikket inn:) _________________ I naturen ruver fjellene. I hjemmet bagatellene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|