AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Kupering av haler i land hvor det enda er "påbudt"

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Man Mar 31, 2008 1:12 pm    Tittel: Kupering av haler i land hvor det enda er "påbudt" Svar med Sitat

Jeg ble så sint at jeg ble helt varm i topplokket når jeg leste dette på en amerikansk hundeside på et forum for australian shepherd:

"I was really curious about this too so I asked my breeder and she says that Aussie's have the gene for "no" tail. However, some of us are born with really wierd tails (long, short, in-between) so our tails are banded (rubber band) right after we are born and they fall off soon after. I hope this answers your question....."

Tråden handlet om haler, og det kom noen å skrev dette rett etter meg. Helt forferdelig!!! JA forbud mot kupering av ALLE aussiehaler i hele verden!!! Og de som gjør ting som dette mot bare noen få dager gamle valper burde bli buret inne for et år! Sad

EDIT: Det er selvfølgelig snakk om kupering av haler for å kupere dem. Ikke haler som må kuperes pga sykdom f.eks. Bare for å ha det klart...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 5:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det var da utrolig humant... Confused

When God made aussies, he was just showing off!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Juliess
Ny bruker

Ble Medlem: 27 Mar 2008

InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 7:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

De bruker STRIKK for å få halen til å ramle av etter en stund? Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 9:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

Høres sånn ut. Husker mamma ble så sinna på meg da jeg var lita når jeg tok en strikk rundt en av fingrene mine til den ble blålilla :p Hun sa at hvis jeg hadde den på lenge der så ville fingeren min falle av Rolling Eyes

Jeg antar det er det de gjør når valpene bare er noen dager gamle... Og unnskylder det med at nervesystemet ikke er fullstendig utviklet så de føler ikke mer enn "ubehag"

Men HALLO! Stramme en strikk rundt en liten valpehale så hardt at den faller av Crying or Very sad Det tar jo neppe 2 minutter heller før den visner vekk!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Hannem
Ny bruker

Ble Medlem: 30 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 10:17 pm    Tittel: Svar med Sitat

Huff, det håper jeg da virkelig ikke er tilfellet? Kan ikke være særlig behagelig for valpene. Men det kan da umulig være så enkelt som at halen bare "faller av"...? Dersom man kutter blodsirkulasjonen til ett område, vil jo kjøtt, fett og brusk (?) nekrotiseres. Greit nok at det faller av tilslutt, men driver man da å skjærer bort det døde vevet som blir igjen på resterende del av halen? Det må da isåfall være like lettvint å bare gjøre det ordentlig like godt først som sist?

Btw: Hvordan kupperes halene på småvalper der hvor det er vanlig?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet