| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Annica Bruker
Ble Medlem: 15 Aug 2005 Innlegg: 213 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Man Feb 18, 2008 10:05 pm Tittel: Fler instruktører? |
|
|
Tar å spør etter instruktører jeg også...
Vi skulle hatt Niina Svartberg hit til Trondheim igjen men hu er en opptatt dame så det blir ikke før (forhåpentligvis) neste vår. Så nå lurer jeg litt på om det ville vært interessant med noen andre...
Men jeg er ganske nøye på hva jeg ønsker (o framførallt va jag inte ønskar;). Det må va noen som har følgt med de siste årene. Med andre ord noen som har koll på inlærningsteorier. Tips?? Skriv gjerne hvorfor den eller den er så bra.
Det gjelder altså konkurranselydighet for folk som konkurrert tidligere og vet litt hva de vil...  _________________ Mvh
Annica, Cisco & Yes |
|
| Til Toppen |
|
 |
Svipp Aktiv bruker

Ble Medlem: 19 Mai 2007 Innlegg: 356 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 19, 2008 8:19 am Tittel: |
|
|
Jeg har gått en del kurs, og til nå synes jeg Heidi Billkvam har vært en klar vinner. Veldig entusiastisk og veldig konstruktiv. Hun kjenner jo også aussien godt.
Personlig var jeg ikke så fornøyd med Niina Svartberg (altså: hun er jo fantastisk kunnskapsrik, men noen god instruktør syntes jeg ikke hun var. Men ettersom dere har hatt henne før, og vil han henne igjen, regner jeg med at dere er uenige ). Da foretrekker jeg mannen hennes  _________________ Grete, Svipp og Sejer
www.svipp.org |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hege & Co Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005 Innlegg: 240 Bosted: Kløfta
|
Skrevet: Tir Feb 19, 2008 10:04 am Tittel: |
|
|
Hei
Enig med Svipp, jeg har i hvertfall bare godt å si om Heidi Billkvam. Nå er det riktig nok 2 år siden jeg gikk lydighetskurset med henne, men jeg syntes hele hennes personlighet bare stråler av positivitet, noe som fort smitter over på deltakere..
Hittil en klar vinner for meg og jeg går gjerne flere kurs med henne.  _________________ Hege & Robbie
|
 |
Annica Bruker
Ble Medlem: 15 Aug 2005 Innlegg: 213 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tir Feb 19, 2008 5:47 pm Tittel: |
|
|
Takk for tipset
Hva mener dere at Billkvam har for filosofi? Kanskje vanskelig å svare på men hvis en sammenlikner teks Canis o Barbro Børjesson har man på noe vis to ender på en skale...
Jeg er meget fornøyd med Niina. Hennes teorier o filosofi passer meg perfekt. Men jeg kan skjønne at viset hun holder kurs på ikke passer alle, det gjelder at man vet selv hva man vil ha hjelp med å ser til å aktivt dra nytte av hennes enorme kunnskapsmengde. _________________ Mvh
Annica, Cisco & Yes |
|
| Til Toppen |
|
 |
aussie Bruker

Ble Medlem: 18 Jan 2007 Innlegg: 194 Bosted: haugesund
|
Skrevet: Tir Feb 19, 2008 6:52 pm Tittel: |
|
|
Tvillingene Line og Aina, tidligere Fatland (begge er nå gift og har skiftet etternavn som jeg ikke kommer på i farten.....) er begge utrolig dyktige hundeførere og instruktører! De har mange års erfaring med ulike raser.
Positiv innlæring
Her er link til hjemmesiden deres, LP-liv (de holder til i Stavanger området...)
http://www.lp-liv.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 _________________
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Svipp Aktiv bruker

Ble Medlem: 19 Mai 2007 Innlegg: 356 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 19, 2008 8:57 pm Tittel: |
|
|
Jeg vil helst ikke bli forstått som om jeg mener at Niina Svartberg er en dårlig instruktør - som nevnt over har hun enorme kunnskaper og i tillegg mange toppresultater å vise til
Jeg kan jo kort forsøke å forklare hvorfor jeg ikke fikk så mye ut det kurset jeg var med på i 2007. Jeg hadde et utpreget motivasjonsproblem hos min hund, og det var i utgangspunktet det jeg var ute etter å få råd rundt. Hunden (og sikker jeg også!) viste seg fra sin aller verste side alle de tre dagene kurset varte, og jeg opplevde det (kanskje feilaktig ) som om intruktøren bebreidet meg for at jeg ikke gadd å motivere hunden min. Jeg har hatt hest i alle år, og som kjent er rideinstruktører ofte ganske tydelige når de instruerer, og jeg er ganske hardhudet på den måten. Jeg tåler meget vel å få påpekt både mine egne og hundens svakheter. Det var imidlertid ikke særlig gøy å føle det som om hun ikke trodde at jeg hadde forsøkt! Jeg har nemlig ikke gjort annet enn å forsøke å motivere den hunden Jeg har sikkert gjort et million feil - det er ikke det - men helt ærlig: jeg har forsøkt! _________________ Grete, Svipp og Sejer
www.svipp.org |
|
| Til Toppen |
|
 |
ghfossum Bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005 Innlegg: 242 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Lør Feb 23, 2008 6:53 pm Tittel: |
|
|
Jeg kjenner Line og Aina godt (har vært instruktør sammen med dem). De er dyktige hundefolk og instruktører, de er inspirerende og flinke på alle måter. De trener etter Jerverud sine metoder. De er, etter min mening ikke så veldig belærte i positive innlæringsteorier. De bruker dem i alle fall ikke på egne hunder. Vil ikke anbefale dem hvis dere ønsker positiv innlæring a`la Canis. Men er det ikke dette dere er ute etter, kan jeg veldig godt anbefale dem.
Mvh
Ghita _________________ http://tyewed.blogspot.com/
http://www.agilityshop.no/default.htm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lone Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 839 Bosted: Tromsø
|
Skrevet: Lør Feb 23, 2008 11:55 pm Tittel: |
|
|
En god, pedagogisk instruktør synes jeg at Morten Egtvedt er. Etter et brukskurs han hadde her i Tromsø var det en av deltakerne som utrbøt: "Han må være den mest pedagogiske instruktøren jeg har vært borti!". Deltakeren selv er lærer og har gått på en del kurs, så at det kom fra henne sier litt Selv er jeg enig. Morten E er pedagogisk og har mye kunnskap og erfaring. Så anbefaler virkelig ham -så fremst dere vil ha et klikkerkurs.
Øystein Ødegård skal visst også være en god instruktør. Skal være observatør på lydighetskurs med ham neste helg, så da får jeg sett om det stemmer Konkurranseerfaringer i LP har han vel nok av...!
Vil dere ha litt mindre klikkersk, kan kanskje Margretehttp://www.zizco.net/ *husker ikke etternavn* og Kristin Gudem være bra. _________________ Lone
When God made aussies, he was just showing off! |
|
| Til Toppen |
|
 |
ghfossum Bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005 Innlegg: 242 Bosted: Stavanger
|
|
| Til Toppen |
|
 |