| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
MariBa Bruker

Ble Medlem: 05 Mar 2007 Innlegg: 264 Bosted: Trysil
|
Skrevet: Ons Mar 19, 2008 5:57 pm Tittel: |
|
|
Selvsagt kan det skje når man kjøper en rase som aussie at man opplever sterk vokting, men for meg er det helt klart noe negativt og noe jeg vil dempe fra begynnelsen. Jeg skiller veldig mellom vaktinstinkt og vokting.
Det er ikke noe problem for meg at Vilja varsler nokså kraftig når det kommer folk hit. Det har hun begynt med nå i puberteten. Men når jeg sier at det er greit med de besøkende, så skal hun gi seg.
Og å få lov til å gjøre utfall fordi hun passer på bilen, treningssekken eller meg, det er helt uaktuelt. Da er det bare marginer til det kan skje noe alvorlig, og et slikt hundehold vil jeg ikke ha.
Men aussien som rase er jeg kjempefornøyd med, og at hun varsler når det kommer noen på gardsplassen er helt greit, så lenge hun gir seg når jeg viser at det er ok med besøk!  _________________ Hilsen Marianne & Vilja. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|