AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Har du nådd dine mål for året?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Aug 25, 2006 4:58 pm    Tittel: Har du nådd dine mål for året? Svar med Sitat

Nå som det er blitt høst... har du nådd dine mål som du satte for dere dette året? Er dere nesten i mål eller har ikke ting gått helt som planlagt?

Selv har mine mål gått helt tilbake til skratjs! Så for meg tidlig i 2006 at jeg skulle B-godkjenne Brimi i løpet av året og få opprykk til kl 2 agility. Kanskje en lp konkurranse eller tre også. Men nei... ingen av delene, men heller en førtidspensjonering og en ny valp! Men målene for valpen ser det lovende ut med Smile

Hovedmålet er å få ham til å bli en velfungerende samfunnsborger og det synes jeg han er blitt. Hadde tenkt å lære ham alle grunnferdighetene (lp og bruks) til sommeren var over, men nå er vi i slutten av august og han kan ikke halvparten enda. Han kan imidlertid noen flere agilitygrunnferdigheter enn jeg hadde tenkt. Samt at han er kommet lengre i sporgåingen enn jeg hadde forventet.

Et annet kult mål jeg har hatt i noen år Razz Få mannen til å ville trene hund og like det OG DET GJØR HAN!!! Very Happy Hihihi.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Fre Aug 25, 2006 5:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Målene for i år ja...tja.. hehe;)

Nei, kan vel ikke si at vi har nådd alle målene for i år.. Hehe;) Målet om å få en omgjengelig og trivelig hund (altså det viktigste målet) har vi nådd, men så skulle vi jo ha alle grunnferdighetene inne til sommeren..og de er vi ett liiite stykke unna. Og med det er vi ett liiiite stykke unna at jeg skulle ha meldinga inne i år (selve kjeden ikke hele runderinga).

Alt i alt er jeg fornøyd med det vi har fått til dette året (en fungerende hund), men alle målene har vi nok ikke nådd;)

Mailin
Christine
Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Aug 26, 2006 12:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

Dette året har det skjedd mye....

Jeg startet å konkurrere med Yatzy i mars...Hadde som mål å få opprykk til klasse 2 lp i løpet av året....men vi slo like godt til å gjorde det på første forsøk Laughing

Når det gjelder agilityen så hadde vi første stevnet vårt i slutten av april. Der hadde jeg mest som mål å ha det gøy første året. Bli kjent på konkurranse plan i lag. Og kanskje plukke en pinne.
Men i stedet klasket lille tulla til å hadde opprykk til klasse 2 ag når vi var kommet til mai mnd Shocked

Før ferien kom hadde hun alså klart å få opprykk til klasse 2 i LP ,AG og Hopp!!!! Shocked Very Happy

Så vi hadde nått målene våre og vel så det.... Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg dette!! Men hva kan jeg si, aussien er jo bare en fantastisk rase!! Very Happy
Tørr ikke tenke på hvor langt vi kunne nått.
Hun var en fantastisk hun!!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Tonje
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Lør Aug 26, 2006 6:21 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi hadde som mål å få opprykk til klasse 3 i LP og det har vi klart. Deretter håpet vi på de siste nappen i ag1 og hopp1 så vi kunne begynne å konkurrere i klasse 2. Det klarte vi også. I tillegg fikk vi 3 napp i ag 2 iløpet av 3 konkuranser, så plutselig var våre mål for 2007 overskredet også Very Happy Vi har også fått gullmerket med emalje etter første forsøk i klasse 3, så da er definitivt målene overskredet med over et år.

Er veldig fornøyd med sesongen i år og fremgangen med Jeppe. Det er mer og mer som stemmer og vi begynner å få rutine i konkurranser. Mer enn det kan jeg ikke be om Smile

Målet for egen del med å få bukt med konkuransenervene, har jeg begynt å nå i agility, men absolutt ikke i lydighet ennå. Der trenger jeg mye mer erfaring før jeg kan si at jeg kan fungere greit slik at Jeppe også kan fungere greit..... men sesongen er ikke slutt ennå Cool

Sist endret av Tonje den Tir Sep 05, 2006 7:33 am, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Marianne
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Søn Aug 27, 2006 9:36 pm    Tittel: Svar med Sitat

Her har jeg nok bommet stygt er jeg redd. Wink

Målene mine for 2006 var opprykk til klasse 3 i Lp, utstillingschampionat og mh-beskrivelse eller funksjonsanalyse.

Det viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde på forhånd å få opprykket til klasse 2. En ting er å lære inn øvelsene, noe helt annet å få alt til å fungere på konkurranse uten mulighet for å belønne med lek eller godbit. Og med en matmor med nervene i helspenn Crying or Very sad

Har ikke kommet meg på noen Nkk utstillinger så langt, og når storcertet er det eneste som mangler så nytter det ikke med noe annet. Wink

Og funskjonsanalyse som har vært i noenlunde nærhet (Kristiansand og Bergen) har krasjet med andre ting (barns bursdagsselskap og slikt som faktisk er viktigere). Wink

Men på den lyse side; året er enda ikke omme, fikset opprykket til klasse 2 igår, skal på Nkk utstilling om 2 uker (med australsk nakenhund ser det ut til) og neste år er heller ikke så langt unna, med nye sjanser til både det ene og det andre. Very Happy

Marianne
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Søn Aug 27, 2006 9:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

Litt igjen, så er de nådd.

Agility: Et napp til i agility nå, så er årets mål nådd. Så om det ikke oppstår noen komplikasjoner med tanke på sterilisering burde vel det gå ann. men har ikke så mange stevner å gjøre det på Smile

Lydighet: Målet var at hvis vi starter, er målet opprykk til klasse 2. Men vi starter ikke.

Utstilling: Målet var CK i championklasse. Hun er stilt en gang(Bjerke), og der mente visst dommeren at hun var overtegnet, så det ble ingen CK. Men det er da noen flere muligheter.

Og målene til Emil får Christine ta seg av Very Happy Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Beate
Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006

InnleggSkrevet: Søn Aug 27, 2006 10:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

Målet i lydigheta er nesten nådd, så kryss fingrene for meg om en måned. Laughing Vi har i år fått opprykk til klasse 1 lydighet, men har en 2.premie i klasse 2 som mål (pga. instruktørutdannelse), og selvfølgelig har det vært trivelig med opprykk der og....
Vi har hatt en trivelig utstillingsesong, hvor vi på to dobbelthelger fikk 3 cert, 1 ck, to BIG 4 og en BIG 2. Siste dobbelthelg førte til 2 førstepremier, men når man stiller "australsk nakenhund" blir det vel deretter... Crying or Very sad
Målet i år i eksteriør, er NUCH, som vi håper på i oktober.
Vi skal på gjeterkurs - noe jeg har ønsket sterkt lenge!
Vi skal til Sverige på MH i september Wink
Kidachi
Æresmedlem

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2006 7:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Målet til Lucky er snart i boks!!!!! Very Happy Mangler bare et opprykk i AG2 så er vi i kl.3 både i AG og HOPP. Håper selvfølgelig at vi kan få gått NM i Vikingskipet.

Schumi har jeg hatt som mål å starte både AG og lydighet med hvis han var klar. Det har han desverre ikke blitt enda, men det er nå noen få mnd. igjen til året er omme. Derimot har han oppnådd de målene jeg hadde for han når det gjelder utst. Han har fått 2 CERT og en haug med HP og CK, så det er jeg strålende fornøyd med!!!!!!!! Very Happy

Neste år håper jeg vi får like mye oppturer og morro som i år!!!!!!! Gleder meg noe sinnsykt til å gå løs på det!!!!!!!!!!! Razz

A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Bente
Bruker

Ble Medlem: 08 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2006 12:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

Målet for Lady var å få 1 napp i agility kl. 3, men dit kommer vi ikke. Lady har lagt opp agilitykarieren og trener bare istedet. Hun har blitt kosehund. Very Happy Jeg har ikke nerver til å gå agility jeg, så da fungerte det bare ikke lenger. Confused

Så var det målet for Aron da. Det var også agility. Men når vi kom til mai og gikk FA, ble det så målet forandret seg. Surprised Det ble lydighet istedet. Målet der har forandret seg gjennom hele sommeren. Razz Akkurat nå er målet vårt å få opprykk til klasse 3 i løpet av året. Men klarer vi det ikke, så er jeg fornøyd uansett. Laughing

Jeg har ikke satt meg så veldig store mål for Rex enda. Han skal kunne oppføre seg pent ute blant folk, være sanset når vi trener og så skal han få være unghund litt til. Men neste år, da blir det større mål for han også. Very Happy
Elin Amalie Rønnåbakk
Bruker

Ble Medlem: 12 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2006 4:04 pm    Tittel: Mål og mål... Svar med Sitat

Jeg har jo hatt B-godkjenninga i NRH som en tanke og et ønske, men har tatt ting som det har kommet... Og det har så langt vist seg å ha gått greit så langt. Bestod B- sporet i dag faktisk, så nå er det runderinga igjen.
Når det gjelder i lydighet så har vi trent fra dag 1 med tanke på at det ville vært moro å starte en konkurranse en eller annen gang. Det ble til at vi fikk opprykk til klasse 2 i sommer. Så det gav selvfølgelig mersmak og et ekstra løft til å trene videre Wink .
Hovedsaken er at vi trives med det vi holder på med (og det er jo så moro Very Happy ), og tør prøve, så kommer vel belønninga etterhvert Wink
Taran
Bruker

Ble Medlem: 12 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2006 4:11 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har tatt bronsemerket i agility og lydighet så de målene er nådd. Ellers så har vi trent mye agility for å være mest mulig klare til neste år. Utstilling venter vi med en stund til og opprykket til klasse 2 i lydighet blir nok også en stund til.. Det har ikke blitt noen napp i agility enda, men så har vi bare startet på en konkuranse for å se hvor hun ligger hen.. Neste år blir et sikkelig konkuranse år vil jeg tro.. Wink
Hege & Co
Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2006 8:26 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har i første omgang holdt målet jeg satte meg den gangen når jeg fikk Robbie, jeg skulle skynde meg sakte og det innebar at vi ikke starte med konkurranse innen lp/ag/bruks før han var 2 år.

Så vi startet med å ta bronsjemerket på 2 årsdagen hans i april. I mai startet vi vår første konkurranse og fikk til lp kl. 2 , som vi skal starte før året er omme.

Vi har også fått startet i noen få ag konkurranser og fått hentet 1 . napp i ag og i hopp. Her er det flere konkurranser i nærmeste fremtid så vi håper på å få et ellerto napp til.

Må jo nevne at vi hadde en litt spesiell helg i sandefjord i sommer da vi sto på pallen for 2.pl i ag I lørdagen og 3 pl i lp kl. I søndagen.

Vi har også bestått K-test

Når det gjelder bruks så er vel det min dårlige samvittighet, hadde planer om å få gått noen konkurranser, men der har vi altså ikke kommet ennå pga. andre prioriteringer. Så her håper jeg at vi kommer sterkere tilbake til neste år.

Når det gjelder utstilling så er dette noe som jeg gjør for å trene konkurranse nervene litt, men det er jo alltids gøy å få en bra bedømming med CERT og BIR og da frister det jo å starte jakten NUCH

Ja ja noen må skal man vel ha, men det viktigste av alt er at både jeg og bikkjer er friske, sån at vi kan komme oss ut på tur og på trening slik at vi får hatt det gøy sammen. Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Kidachi
Æresmedlem

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Ons Sep 06, 2006 11:55 am    Tittel: Svar med Sitat

Nå er endelig målet med Lucky nådd. Han har fått alle opprykka sine, så nå er han i kl.3 i både AG og HOPP. Så nå skal vi til kvalifisering til NM!!!!! YIPPI!!!!!!!! Very Happy

A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Vicky
Aktiv bruker

Ble Medlem: 06 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Nov 07, 2006 8:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

Målet for i år var opprykk til Elite og det ble unnagjort på første forsøk Very Happy Vi har også fått opp itensiteten og gleden i lydighetsringen, som jeg er utrolig glad for.

Ellers hadde vi egentlig ikke planer om å gjennoppta agilityen, men der ble det andre boller. Very Happy Har noen opprykksnapp der.

Neste år håper jeg blir et godt lydighets, og agilityår.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Hundesport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet