AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Vekttabell...?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Anniken&Buffy
Ny bruker

Ble Medlem: 08 Jun 2008

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 10:14 pm    Tittel: Vekttabell...? Svar med Sitat

Heii

ER det noen som har en vekttabell, sånn ca
jeg vet hva valpen min skal veie...

Hun er 13uker nå.

Er det noen som har en sånn tabell??

;o)
phoney
Aktiv bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Jul 01, 2008 8:45 am    Tittel: Svar med Sitat

siden ingen hunder er like og aussien er ganske ulike fra forskjellige linjer så ville jeg ha kontaktet oppdretter for slike spørsmål.

evt bare ta på valpen og kjenne om den er "passe".
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tir Jul 01, 2008 11:27 am    Tittel: Svar med Sitat

Det var et likedan spørsmål her inne for noen måneder (?) siden mener jeg.. Hvor i alle fall en god del folk skrev hvor store/tungene valpene var når de var 12uker +. Fant ikke den diskusjonen i farten, men ligger her på forumet en plass.

Er som phoney sier veldig stor forskjell mellom de ulike linjene, og det beste målet er din egen valp. Valpen skal være tynn, ikke feit, og så lenge det er greit og den får et næringsrikt for så blir den så stor som den blir. Evt så liten som den blir Wink
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Tir Jul 01, 2008 3:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ikke bare er det forskjellig innad linjer, men det kan jo være forskjeller innad èt kull også. My veier enda 2kg mindre enn den nest minste søstra si og er fremdeles minst i sitt kull. Men hun har gått opp MASSE i vekt siden hun kom hit og hun er nok like langt i utvikling som dem, bare på en litt annen måte kanskje. Aussier ser så forskjellige ut og de vokser i rykk og napp er min erfaring Smile

Jeg har prøvd å lage en oversikt for meg selv så jeg har skrevet opp alle gangene My har blitt veid og hva hun veide når hun var så og så gammel. Kan bli morsomt å ha når hun er 5-6år Laughing
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Bellamia
Ny bruker

Ble Medlem: 01 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 03, 2008 10:14 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei,

det er litt vanskelig det der med vekt. Jeg synes valpen ser fin ut, og to andre aussie eiere synes hun ser bra ut -mens to andre aussie eiere syntes hun var litt stor Confused ...
Jeg får lete og se om jeg kan finne den andre posten....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Jul 03, 2008 1:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Stor som i feit eller stor som i kraftig benbygning? Du skal kunne kjenne ribbena uten å måtte grave deg inn til de, samt kunne kjenne hoftebeina. Hun skal derimot ikke være så tynn at du kjenner alle ribbena og langt inn i mellom, om du skjønner:) Men bedre med litt tynn valp enn litt tykk. I allefall i den verden jeg kommer fra (husky, settere).
Anniken&Buffy
Ny bruker

Ble Medlem: 08 Jun 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 03, 2008 8:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Okeii Smile
Jeg kan kjenne ribbebina hennes, uten å grave ja...
Men noen sier hun er kjempe fin, andre bare himler med øynene å
sier at hun er tykk....

;o)
Hun er veldig mat glad, men får heller ikke for mye for på en
dag....

Klem<3
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet