AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Aussieposten
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
asbjørn
Bruker

Ble Medlem: 28 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 8:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hva med å starte så noe enkelt som en stafetpinne. Der medlemene skriver noen ord om seg selv og hunden(ene),og gjerne noen bilder. Kanskje flere av klubbens medlemer blir fristet til å sende inn mer stoff.
Det er ikke bare resultater som teller
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 8:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

asbjørn skrev:
Hva med å starte så noe enkelt som en stafetpinne. Der medlemene skriver noen ord om seg selv og hunden(ene),og gjerne noen bilder. Kanskje flere av klubbens medlemer blir fristet til å sende inn mer stoff.
Det er ikke bare resultater som teller

Den er allerede startet to ganger, men er visst vanskelig å holde i gang:)

Annica: jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner det du spør om. Sosialt press for trening... tja jo, jeg vet ikke helt om det er måten å få aussier inn i mer aktive hjem, men jeg skjønner tanken.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
aboxno
Aktiv bruker

Ble Medlem: 07 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 10:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

For min del så finner jeg det mer int å lese om Fido's fjelltur, en at Flink fikk 278.5 poeng i kl 2 forrige mnd Wink
Men hadde Flink's eier skrevet en historie rundt LP bragden hadde det vært like interessant for meg. En god historie er en god historie.

Tror det er plass i posten for både Fido og Flink sine bragder. Very Happy

Hvis alle medlemmene sender inn minst 1 artikkel hvert år- så skulle det vel bli et blad med masse godt stoff i vel ?? Wink
Vicky
Aktiv bruker

Ble Medlem: 06 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 11:07 pm    Tittel: Svar med Sitat

Annica skrev:
Lone skrev:

Ikke bare "eliten" som trener de "rette" tingene Evil or Very Mad Og da tenker jeg også på trenden at de som ikke trener aktivt NOK med sine aussier ikke er gode nok aussieiere. Det er en tåpelig trend som ingen av oss er noe tjent med!

Jeg skulle jo kunne tenke meg at hundene va tjent med hvis det var litt mer sosialt press på å trene Wink

Men jeg skjønner virkelig ikke hva dere snakker om - mener dere virkelig at andelen norske aussiefolk med resultat å vise til er så stor at noen kan føle press?? Shocked

Fullstendig enig! Smile
Til Toppen
Lone
Særdeles aktiv bruker

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 11:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

[quote="Annica"]
Lone skrev:

Men jeg skjønner virkelig ikke hva dere snakker om - mener dere virkelig at andelen norske aussiefolk med resultat å vise til er så stor at noen kan føle press?? Shocked

Nei, det er ikke det jeg mener. Det jeg tenker på er fordømmelsen av de som ikke konkurrerer. De er liksom ikke gode nok aussieeiere. "Nei, hun er ikke aktiv nok med aussien sin, så hun burde ikke hatt aussie" er blant annet utsagn jeg får høre om andre aussieeiere eller kommende aussieiere.

Så klart har rasen godt av et rykte som tiltrekker seg den virkelig aktive eier. Et rykte som mallen har fått er bra. Men det er ikke det jeg tenker på nå. Det er som sagt fordømmelsen av de som ikke er aktive "nok" jeg tenkte på i min første uttalelse.
Til Toppen
espeseth
Bruker

Ble Medlem: 24 Jun 2007

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 9:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei. Bra at noen tar opp dette, slev har jeg også følt litt på at aussieposten er litt tynn...Men det er heldigvis noe vi ALLE sammen kan gjøre noe med. Send inn, stort eller lite, hyggelig, triste, lærerike, morsomme, interessante, humoristiske bilder, historier og opplevelser sammen med aussiene våre ! Det skaper bredde og vil gi alle og enhver noe hyggelig, eller interessant å lese/ se når vi får aussieposten .Det bør være rom for alle varianter i ett slikt medlemsblad, det skal jo fenge flertallet og ikke bare noen ....
Ett lite tankekors er også den noe "kritiske" kommentarer som svirrer litt blant noen aussie-eiere ( som mener de gjør så mye mere med sin aussie enn alle andre.....): Gled dere heller over egne resultat , prøv å oppmuntre, motiver til å få med venner, valpekjøpere osv til trening og sosialt samvær, men UNNGÅ å kritisere hva alle andre ikke gjør...Min oppfattning er at det er mange aussie-eiere i dette landet som gleder seg over sin aussie og alt det fine de gjør sammen , og dette måles ikke i bare poeng ...ei heller sløyfer ..De er faktisk veldig mange slags folk som kan ha glede og nytte av aussie, og alle nye aussie-eiere burde bl.a ha en romslig klubb å henvende seg til for å få inspirasjon til alt de herlige de kan gjøre sammen med en AUSSIE!!

Anne-Marthe
http://newthinking.espeseth
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
PsychoLynx
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Des 2005

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 9:26 am    Tittel: Svar med Sitat

Annica skrev:

JA... Ut fra de som viser seg "offentlig" eller som "åpner munnen sin" så syns jeg det....

Det er virkelig ikke så mye å høre fra de som kanskje ikke konkurrerer med hunden sin... Eller?

"There is no dark side of the moon really - matter of fact, it's all dark"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
PsychoLynx
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Des 2005

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 9:27 am    Tittel: Svar med Sitat

Beate skrev:

Da var du bra nært der vi bor Razz Var faktisk på svartisen selv i fjor sommer Wink

VELDIG veldig flott oppover der! Og en ferietur jeg gjerne tar igjen, sett bort fra mygg, klegg og flått Razz

"There is no dark side of the moon really - matter of fact, it's all dark"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
phoney
Aktiv bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 11:47 am    Tittel: Svar med Sitat

Mye mer syting her... http://forums.cjb.net/aussienorge-about1074.html

Send inn stoff om dere ønsker å lese om noe annet da, ikke forvent at noen andre skal gjøre det.
Svipp
Aktiv bruker

Ble Medlem: 19 Mai 2007

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 12:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det får være måte på å pleie mindreverdighetskomplekser her. Jeg har ikke et eneste resultat fra en eneste hundesport, jeg - ikke en skarve rosett fra et valpeshow en gang. Likevel har jeg aldri opplevd å bli sett ned på av noen aussie-folk jeg har møtt, alle har vært trivelige og hjelpsomme.
Jeg velger å se på andres gode resultater som en inspirasjon.

Ellers er jeg enig i forrige innlegg: Send inn, eller slutt å klage!
Lone
Særdeles aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 1:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Man må da kunne ta opp ting uten at det skal bli sett på som klaging eller syting?
Til Toppen
Svipp
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 1:46 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lone skrev:
Man må da kunne ta opp ting uten at det skal bli sett på som klaging eller syting?

Selvfølgelig.

Ettersom vi nå snakker om aussie-posten (var det ikke det vi egentlig snakket om? Wink ): Jeg ser at jeg har bidratt med ikke mindre enn tre sider i det siste nummeret. Jeg håper at de tre sidene vil skape like mye engasjement som denne debatten for og imot resultatfokus Razz
Lone
Særdeles aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 1:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Svipp skrev:
Lone skrev:

Selvfølgelig.

Ettersom vi nå snakker om aussie-posten (var det ikke det vi egentlig snakket om? Wink ): Jeg ser at jeg har bidratt med ikke mindre enn tre sider i det siste nummeret. Jeg håper at de tre sidene vil skape like mye engasjement som denne debatten for og imot resultatfokus Razz

Ja, beklager, det var jeg som begynte å skravle om alt dette andre! Sorry Marit.

Dærsken, TRE sider, Grete! Det er ikke værst Very Happy

Hvordan er det med Aussieposten nå (som jeg ikke har fått i år), har den en redaksjon? Om ikke, skulle kanskje dannet en. Tre-fire personer. Da blir det kanskje lettere å hanke inn stoff til bladet.
Til Toppen
Svipp
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 2:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lone skrev:

Dærsken, TRE sider, Grete! Det er ikke værst Very Happy

Jeg trenger ikke å få så voldsomt mye cred for de tre sidene, for jeg ante ikke at det skulle komme i forumet Laughing Men jeg håper jo at folk gidder å ta seg tid til å lese det og at de gjør seg opp en mening!
Annica
Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Jun 30, 2008 7:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

Själv har jag aldrig hört kommentarer om att folk inte gjort saker med sina hundar grundat på hur mycket/lite de har tävlat. Bara för att vara schysst å hänga ut folk kan jag ju nämna Mailin o Grete - finns väl ingen med internet i hela Norge som tror att deras hundar är underaktiverade, hur lite de än startat på tävling! Laughing

Men för att snacka klubbtidning brukar ju ett bra råd vara - skriv det du själv skulle tycka vara intressant att läsa!

För egen del skulle jag allra helst vilja läsa referat från kurser som var såpass detaljrika att man fick med seg några tips, eller generellt vad folk har gjort för att lösa problem de haft, eller - när det gäller agility - spännande banor o kombinationer. Det brukar oxå vara lite kul när folk delar med sig av sina erfarenheter om hur hundlivet fungerar i andra länder, städer eller klubbar.

Själv har jag börjat skriva på insändare/artiklar miljontals gånger, men jag hinner nog bli pensionär innan något blir färdigt, eller ännu mindre sannolikt - ivägsänt. Inte världens mest företagsamma människa... Rolling Eyes

Annars, om jag ska vara helt ärlig, så ser jag för egen del inte det stora behovet av klubbtidningar för mindre klubbar... Satsa hellre krutet på en uppdaterad hemsida o aktiviteter, klubbtidningar brukar mest innebära mas. När Östersunds BK efter en massa år valde att lägga ner tidningen må jag bara säga att det faktiskt var en lättnad för många Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Side 2 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet