AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Aussieposten
Gå til side 1, 2, 3  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
PsychoLynx
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Des 2005

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 11:36 pm    Tittel: Aussieposten Svar med Sitat

Er det bare jeg som syns Aussieposten dersverre er et veldig dårlig og lite innholdsrikt blad?
Fikk posten idag, og det var gjennomlest på 5 minutter... Og dette betaler vi såpass for som vi gjør??

JA, jeg vet at redaksjonen er avhengig av medlemmene for å få stoff til posten, men jeg er også sikker på at de som sitter i styret også kan bidra noe mer. Selv har jeg sendt inn jeg, og fått NOE på trykk... MEN, jeg personlig føler ikke at JEG har noe å bidra i posten med!

JEG føler at det som JEG gjør med min aussie, ikke er verdig å komme på trykk i Aussieposten, for det innebærer ikke noen som helst resultater eller målrettet trening. Og MIN følelse er at et "leserbrev" om helgens fjelltur absolutt ikke er "bra nok" i et blad som AUssieposten.
det er jo ikke måte på hvor mye mas det er om at Aussien skal brukes til noe! En aussie som ikke har scoret høyt i en eller annen bruksgren er ikke verdt en dritt osv.
er det virkelig rett å legge lista her for medlemmene i klubben?
ELLER er det bare meg som er "hårsår" og føler det sånn?

før jeg fikk Bridie kontaktet jeg forskjellige hundeklubber for å høre om rasene, og fikk tilsendt medlemsblader fra de forskjellige for å se litt.. Jeg trenger ikke nevne rasen her, men en av dem hadde nok ikke mange flere medlemmene enn aussieklubben har...
Men hvert eneste medlemsblad som jeg fikk som "prøve" (3 stk) var på MINSt 60-70 sider hver, stappfulle av reportasjer, innlegg fra medlemmene, fortellinger om "helgens fjelltur" osv.

Hvorfor føler man ikke at dette er bra nok i aussie klubben?

Marit, som gleder seg til Aussieposten, men blir like fordømt skuffet hver eneste gang... Det er jo KUN "klubbstoff" og kanskje En artikkel med andre ting hver gang... Det er for dårlig.

Ps: kan gjerne sende inn mer stoff jeg, men føler som sagt ikke at det er på langtnær bra nok, siden det eneste Bridie blir brukt til er fotomodell... Hu får ikke engang gå agility lenger, fordi JEG ikke holder mål... Stakkars aussien min....

"There is no dark side of the moon really - matter of fact, it's all dark"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Svipp
Aktiv bruker

Ble Medlem: 19 Mai 2007

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 9:30 am    Tittel: Re: Aussieposten Svar med Sitat

PsychoLynx skrev:

Ps: kan gjerne sende inn mer stoff jeg, men føler som sagt ikke at det er på langtnær bra nok, siden det eneste Bridie blir brukt til er fotomodell... Hu får ikke engang gå agility lenger, fordi JEG ikke holder mål... Stakkars aussien min....

Er det noen som har sagt til deg at det du sender inn ikke er bra nok?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
PsychoLynx
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 7:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nei, men er vel kanskje der jeg føler at lista ligger i klubben? Eller her på forumet?

Det er liksom resultater, treninger, brukshunder osv som er verdt noe virker det som Wink MIN oppfatning da.

Til Toppen
Svipp
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 7:39 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ser i alle fall helt anderledes på medlemsbladet. For meg er det en ren bonus laget gratis av noen av klubbens medlemmer - på fritiden. (Jeg irriterer meg ikke over annet enn en og annen skrivefeil, jeg Razz )
Vicky
Aktiv bruker

Ble Medlem: 06 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 8:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er veldig fornøyd med innholdet. Og jeg synes ikke bladet har noe mindre innhold enn de andre klubbene jeg er medlem av.

Sitat:
Svipp: For meg er det en ren bonus laget gratis av noen av klubbens medlemmer - på fritiden.

Slik ser jeg også det.

Og hva folk har interesse av å lese om har jo ikke noe med hvor mye en hund er verdt. For meg er det mer interessant med artikler om trening, etc enn en skogstur med Fido. Men det er meg. Det handler kun om interesse.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
PsychoLynx
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 10:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vicky skrev:

Og hva folk har interesse av å lese om har jo ikke noe med hvor mye en hund er verdt. For meg er det mer interessant med artikler om trening, etc enn en skogstur med Fido. Men det er meg. Det handler kun om interesse.

Ja, så absolutt. Men heller "skogstur med Fido" enn Ingenting liksom??

Og folke r jo absolutt ikke så flinke til å sende inn stoff da..

Men kunne Aussieposten potensielt blitt MYE tykkere om folk hadde sendt inn stoff, eller er det begrensninger på sidetall uansett?

Til Toppen
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 10:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg synes det hadde vært koselig med en tykk Aussieposten som tok for seg ulike aktiviteter og hendelser til aussiefolket. Fra alle. Ikke bare "eliten" som trener de "rette" tingene Evil or Very Mad Og da tenker jeg også på trenden at de som ikke trener aktivt NOK med sine aussier ikke er gode nok aussieiere. Det er en tåpelig trend som ingen av oss er noe tjent med!

Tilbake til bladet: jeg tror rasen hadde vært tjent med et større og mer informativt blad. Det ville knytte eierne mer sammen, man vil kanskje føle mer for rasen, få mer tips til hva man kan gjøre, se hva andre gjør, få inntrykk av hvordan andre aussier er rundt om i landet, føle tilhørighet osv. Kjempeviktige ting for bevaring av rasen det også Smile I tillegg kan man få formidlet kunnskap og opplyse generelt om trening, oppdrett, avl osv.

When God made aussies, he was just showing off!
Til Toppen
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 7:12 am    Tittel: Svar med Sitat

PsychoLynx skrev:
Vicky skrev:

Ja, så absolutt. Men heller "skogstur med Fido" enn Ingenting liksom??

Og folke r jo absolutt ikke så flinke til å sende inn stoff da..

Men kunne Aussieposten potensielt blitt MYE tykkere om folk hadde sendt inn stoff, eller er det begrensninger på sidetall uansett?

Det er ingen begrensinger på antall sider som jeg har fått med meg, og posten er uavhengig styret for å nevne det også. Hun som lager posten sliter med å få nok stoff til at bladet skal bli mer enn bare et par permer, og det er gang på gang mast om at folk må sende inn ting. Sitter selv med en artikkel som skulle vært sendt inn før jul i fjor Embarassed men på grunn av eksamener og andre personlige ting så ble den aldri helt ferdig. Skal få den inn før jul i år tenkte jeg.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt føler meg støtt av noe trend for tiden, eller føler at det er det, men jeg er ganske hardhudet sånn og får vist ikke så ofte med meg ting. Trener selv veldig mye med min hund, og veldig variert, men det er jo først og fremst fordi jeg elsker å trene hund Wink Ikke har jeg konkurrert engang, men,men. Og hvis jeg skal si noen prestasjoner så må det være innen pulkdraging og kløvbæring! Laughing
[/b]
PsychoLynx
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 12:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

Men så skriv om det da Mailin? JEG kunne VELDIG godt tenkt meg å lest om Lyng sine fjellturer sammen med dere...

Selv vurderte jeg jo å sende inn et reisebrev fra Bridie etter fjorårets sommerferie.. Med bilder og hele pakka. Men jeg holdt det tilbake rett og slett fordi ikke følte at dette var bra nok! Eneste "treninga" vi gjorde på turen var jo litt agility med Lone og Mailin og co i Tromsø Wink (ikke at det ikke var moro altså! Misforstå meg rett), men resten av brevet hadde bestått av tur til Torghatten, sykkeltur til Svartisen, flått fra Flått Camping osv... Og selv om JEG syns fjorårets ferie er den beste jeg noen gang har hatt med hund, så føler eg at dette ikke er noe som interesserer aussiefolket generelt.. Rett og slett fordi det ikke inneholder resultater i det vide ogd et brede Wink

Jeg har sendt inn Del To av Gjør Det Selv Guiden til Bridie også... Trodde den sku kommet med nå, men den gang ei... For den var ikke mer i forrige nummer???? Var den vel??? Jeg ble brått usikker p dette, og er virkelig ikke "kar" om å finne igjen det bladet her i huset...

Del 1 var jo i Julenummeret...

Ellers har jeg mange morsomme bilder av Bridie på lager jeg,men er det intr å se???

Til Toppen
MariBa
Bruker

Ble Medlem: 05 Mar 2007

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 5:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vil veldig gjerne lese om "skogsturen med Fido" eller ferieturen med Bridie! Smile Jeg er litt "ja, takk begge deler". Synes det er morsomt både å lese om hverdagshendelser med aussien, trenigstips, resultater og i grunnen alt som har med aussie å gjøre.

Jeg synes også aussie-posten er et rimelig tynt medlemsblad, men klandrer overhodet ikke den som lager den, for dens oppgave er jo bare å sette sammen "alt" stoff som kommer fra medlemmene. Håper jo det er rom for hverdagshistorier og bilder av aussier som ikke har oppnådd de store resultatene også.

Tror det er en typisk trend ikke bare i aussiemiljøet, men i hele bruksmiljøet at det blir mye fokus på resultater og konkurranser. Men vi skal ikke glemme at de som ikke sees på resultatlistene noen gang også kan være aktive og gi sin aussie en meningsfylt tilværelse. -Og nettopp det kunne kanskje slike "hverdagshistorier" være med å vise. Håper mange sender inn til neste blad! Smile
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 5:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvor kan man sende stoff hvis man har noe å sende inn? Kan man sende via mail? Da burde det vel strengt tatt ikke være SÅ vanskelig for flere folk å sende inn litt innimellom. Hvis alle prøver, omså bare litt, tenk hvor mye tykkere bladet kunne ha blitt!

Nå har ikke jeg så mye å si egentlig siden jeg aldri har sett et eneste eksemplar av aussieposten.. Jeg prøvde å melde meg inn her for en stund siden, men det gikk kanskje ikke siden jeg ikke var medlem av nkk før noen uker tilbake siden?? Fikk iallefall aldri noen giro eller aussieposten i postkassa... Får prøve igjen nå som vi er medlem av NKK Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Annica
Bruker

Ble Medlem: 15 Aug 2005

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 5:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lone skrev:

Ikke bare "eliten" som trener de "rette" tingene Evil or Very Mad Og da tenker jeg også på trenden at de som ikke trener aktivt NOK med sine aussier ikke er gode nok aussieiere. Det er en tåpelig trend som ingen av oss er noe tjent med!

Jeg skulle jo kunne tenke meg at hundene va tjent med hvis det var litt mer sosialt press på å trene Wink

Men jeg skjønner virkelig ikke hva dere snakker om - mener dere virkelig at andelen norske aussiefolk med resultat å vise til er så stor at noen kan føle press?? Shocked
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Svipp
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 6:14 pm    Tittel: Svar med Sitat

Annica skrev:

Jeg skulle jo kunne tenke meg at hundene va tjent med hvis det var litt mer sosialt press på å trene Wink

Men jeg skjønner virkelig ikke hva dere snakker om - mener dere virkelig at andelen norske aussiefolk med resultat å vise til er så stor at noen kan føle press?? Shocked

Godt sagt Smile
Beate
Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 6:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Selv vurderte jeg jo å sende inn et reisebrev fra Bridie etter fjorårets sommerferie.. Med bilder og hele pakka. Men jeg holdt det tilbake rett og slett fordi ikke følte at dette var bra nok! Eneste "treninga" vi gjorde på turen var jo litt agility med Lone og Mailin og co i Tromsø (ikke at det ikke var moro altså! Misforstå meg rett), men resten av brevet hadde bestått av tur til Torghatten, sykkeltur til Svartisen, flått fra Flått Camping osv...

Da var du bra nært der vi bor Razz Var faktisk på svartisen selv i fjor sommer Wink
Beate
Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006

InnleggSkrevet: Søn Jun 29, 2008 6:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Har enda ikke fått Aussieposten denne gang....kommer vel i morra.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste
Side 1 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet