AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Første utstilling for begge to :o
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Utstilling
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Tor Jun 26, 2008 9:43 pm    Tittel: Første utstilling for begge to :o Svar med Sitat

I august tenkte jeg å stille My, og vi har såvidt begynt å trene litt på å trave pent og på å stå forhåndsvis greit. Kjøpte et utstillingsbånd idag men jeg hadde ikke snøring på hva jeg skulle se etter bortsett fra at det skulle være tynt og svart, og endte opp med et kjeeeempe tynt sort bånd som åpner seg av seg selv hele tiden Evil or Very Mad

Hva bruker dere? Jeg er rådvill, og ikke så veldig stinn av penger heller. :p

Og hva gjør dere når dere trener på å trave og valpen heller vil ha drakamp med båndet? Laughing Jeg ler og stopper og prøver å få det ut av munnen hennes men jeg tror ikke det blir å funke så bra i lengden? Må kanskje bli flinkere til å bruke klikkeren og belønne henne godt når hun er flink og løper uten å tulle rundt..
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Marianne
Aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tor Jun 26, 2008 9:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Har også brukt sånne tynne svarte utstillingsbånd, og det er jo helt håpløst. På siste utstilling brukte jeg et smalt svart lærbånd. Det var mye bedre å holde i. Ser kanskje ikke helt proff ut, men, men...
Mailin
Aktiv bruker

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Jun 26, 2008 11:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

De få gangene jeg har stilt Lyng har jeg lånt en gulllenke/kjetting med lærbånd på av ei veninne. Var god å holde i og så ikke så værst ut:) Nå har sambo kjøpt et likedan til RR'n, så vi blir vel å låne det når vi skal stille ut for blåsløyfa en gang:)

Lyng var så gammel når jeg "hang" ham for første gangen så han gjore ikke noe sånt, han bare ble fort lei. Zima derimot har jo fått trene litt, og hun var temmelig håpløs en stund. Se for deg 25-30kg valp henge i lina! Laughing

Det vi har gjort er bare å stoppe og ta lina ut av kjeften hennes uten noe mer enn det, også løpt litt til, så har en stått i midten og klikket når hun løper bra (evt kan man klikke selv men sambo hadde nok med å løpe, holde bikkja og gi godbiter). Når hun gallopperte så sakket han farten til hun travet igjen også øket han farten til passelige steg. Nå traver hun temmelig fint på litt slak line og stiller seg opp bra (doggie-zen bruker vi på oppstillinga. funker supert, hun lærte seg fort å stille seg opp selv).

Jeg syntes det var litt morro å hjelpe sambo med å trene sånt, all trening er jo trening, og Zima er virkelig en show hund, hun elsker å vise seg frem. Problemet vårt er at ikke alle dommere liker å ha en 30kg RR i fjeset... Laughing

Stille på Leknes? I år skal vi dit! Kommer ned på fredag og drar igjen på lørdag da siden jeg skal fly til Oslo på søndag kl 10 fra Tromsø... Men vi kommer ned, da må vi få hilse på om dere er der:)
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 1:06 am    Tittel: Svar med Sitat

Tenkte på leknes også ja Smile Og i mo i rana 23 august. Smile

Så lærbånd og andre ting kan brukes det og! Så bra! Da skal jeg på ny jakt etter bånd om en stund... Men når "alt" kan brukes så tror jeg bare jeg satser på å få kjøpt et pent kjettingbånd i halvstrup eller et halvstrup med kjetting og lærSmile Også kjøper vi et pent bånd etterhvert og trener i det vanlige kobbelet. Det har hun blitt flinkere til å ikke bite så mye i :p

Så lenge det ser rent og ryddig ut, er det det som er "den røde tråden" kanskje?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
bcAmira
Ny bruker

Ble Medlem: 31 Aug 2007

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 8:56 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg bruker et utstillingsbånd som er kombinert av en sort tynn kjettinglenke og tynt lærbånd. Kjøpte det på en NKK utstilling (stand).

Jeg synes et slikt et ser bra ut, men kanskje kjettingen skulle vært i sort...

Mailin
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 9:28 am    Tittel: Svar med Sitat

Bare pass på at det ikke blir for tykt bånd.. prøve meg med et retrieverkobbel som jeg syntes var fint til Lyng, men en del av vennene mine fikk hetta! Laughing Han så vist ut som en liiiten klump i det siden båndet ble så tykt.. hihi:)
Elin og Madde
Erfaren bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 10:06 am    Tittel: Svar med Sitat

bcAmira skrev:
Jeg bruker et utstillingsbånd som er kombinert av en sort tynn kjettinglenke og tynt lærbånd. Kjøpte det på en NKK utstilling (stand).

Jeg synes et slikt et ser bra ut, men kanskje kjettingen skulle vært i sort...

Jeg hadde et lignende bånd til Cher, men hun har en greie for metall og slike ting så hun sto bare å dro i båndet og spiste på den lille kjettingdelen.
Det var vanskelig å gå rundt med båndet. Prøvde bare med et rolig nei og stoppe opp for å ta bånde ut av munnen hennes. Ikke enkelt å nå inn men hun er blitt bedre nå Laughing
Elin og Madde
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 10:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Mailin skrev:
Bare pass på at det ikke blir for tykt bånd.. prøve meg med et retrieverkobbel som jeg syntes var fint til Lyng, men en del av vennene mine fikk hetta! Laughing Han så vist ut som en liiiten klump i det siden båndet ble så tykt.. hihi:)

He,he. Søte lille Lyng Very Happy
Lone
Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Fre Jun 27, 2008 10:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

Du kan jo trene med vanlig halsbånd og bånd til hun blir flink å trave og å stille seg opp. Deretter kan du ta på henne et penere bånd. Er greit å ha noen til å se på dere som kan fortelle deg om du skal løpe med lengre eller kortere steg i forhold til hundens løpemønster og hva som får henne til å strekke mest mulig ut.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Benedicte
Bruker

Ble Medlem: 29 Sep 2005

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 12:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Viktigste er nå at du trives med det, altså at det ikke åpner seg slik du beskriver, og at det er godt å holde i.
Farger har egentlig mindre å si, hvertfall med en aussie hvor det meste av båndet rundt kragen forsvinner inn i pelsen.
Jeg har allikevel innvistert i en litt dyr kjetting som ikke henger seg opp i pelsen eller kutter den noe særlig, sølvfarget.

Foto: Marit

Jeg ville gått for et bånd i diskrè farger, men gjerne ikke svart eller hvit. Jeg har hvitt, men har skitet det såpass til at Tia ser veldig hvit ut i forhold. Hadde båndet vært helt kritthvitt hadde Tia sin pels sett mer skitten ut. Det samme gjelder svartfarge, bare at et helt svart bånd får pelsen til hunden til å se mer brun ut. Brunt bånd derimot, fremhever svartfargen!
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 1:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvordan er det med lysebrun hund og sort bånd? Går det an?
Og til Lurifaksen, ikke glem å trene på å stå stille under tannvisningen. Når hundene er så unge så ser det ut til at det dommerne tenker mest på er hvor håndterbar hunden er og om den trives inne i ringen.
En ting som kan være fint hvis du ikke får henne til å slutte å dra i båndet til utstillingen, er bare å ha godbiter i venstre hånd (samme hånd som du holder båndet i) og holde hånden såppas langt ned på høyde med hodet til My slik at hun ikke må strekke seg opp for å nå godbitene mens du løper. Lær henne å følge hånda di uten å miste sine naturlige bevegelser. Viktig å passe på hvordan du holder hånda slik at hun ikke må strekke seg opp fordi da bruker de vanligvis å "padle" i front. Ikke pent. Litt innviklet dette men synes det er en god metode Smile
Benedicte
Bruker

Ble Medlem: 29 Sep 2005

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 6:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

[quote="Elin og Madde"]Hvordan er det med lysebrun hund og sort bånd? Går det an?
[quote]

Ja, det fremhever brunfargen Wink
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 7:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

[quote="handler91"][quote="Elin og Madde"]Hvordan er det med lysebrun hund og sort bånd? Går det an?
Sitat:

Ja, det fremhever brunfargen Wink

Åkey, takker Very Happy
Mailin
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 8:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

hihi:) ang padling.. Jeg lærte Zima i vinter å gå med høye løft med forbena, slik mange hester gjør i høyere dressur. Zima syntes det var fantastisk kult så hun ville gjerne ha det med seg inn i utstillingsringen også, men det så ikke så pent ut hvis man skulle se på løpssettet. Så stakars sambo måtte trene det bort når de skulle løpe pent Laughing

Får legge på en fotkommando på de høye labbeløftene, så vi kan masjere i lag Cool
Beate
Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006

InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 10:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei Lurifaksen! Så morsomt du skal debutere på Leknes! Det gjorde Sheeba også Razz
Flott å dra på utstilling dit, så får man sett vakre Lofoten samtidig! Jeg tok ferga fra Bodø til Moskenes, et fantastisk vær var det, satt ute på dekk hele turen og gjett om jeg ble solbrent Twisted Evil Tenk, det er snart fem år siden...........mimre...
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Utstilling Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet