AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

Nye, store, fine tenner... men.. Matrester??

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lurifaksen
Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007

InnleggSkrevet: Tor Jun 19, 2008 2:37 am    Tittel: Nye, store, fine tenner... men.. Matrester?? Svar med Sitat

Har merket til min store forskrekkelse at My sine jeksler suger til seg matrester. Jeg tar ofte med meg en neve av tørrforet til Emma når jeg går ut med hundene, men halvparten av det hun spiser setter seg jo rundt jekslene.... Jeg skvatt skikkelig første gangen jeg la merke til det, trodde først at hele munnen hennes hadde råtnet opp! *ler* Tørrfor blir jo brungult og guggete når det blir vått, og det så virkelig ut som om alt rundt tennene bake var råttent... Huff det var ekkelt ja, helt til jeg skjønte hva det var Laughing

Men uansett. Jeg prøver å pusse tennene hennes innimellom, men det blir ikke gjort så ofte. 2-3ganger i uka hvis vi er flinke.. Ellers ligger det alltid tyggebein rundt omkring her, i form av sånne hudbein i forskjellige sorter samt at hun får griseører av og til.

Dette har helt klart kommet etter at de nye tennene kom opp, noe som ikke er lenge siden i det hele tatt. Kommer det til å bli bedre etterhvert kanskje eller må jeg belage meg på å faktisk pusse tennene til My flere ganger i uken?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Carro92
Ny bruker

Ble Medlem: 25 Sep 2007

InnleggSkrevet: Ons Jun 25, 2008 12:51 am    Tittel: Svar med Sitat

sånn har felix også, men kan desverre ikke svare deg, men lurer på det samme Smile

-Har 1 Dunker, 1 Pointer, 3 Engelsk Settere, 1 Irsk Setter, 1 Bolognese, 1 Breton, 1 Aussie

Felixen og Star Warsen min <3
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Alvrina
Ny bruker

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: Lør Jul 12, 2008 1:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hunden jeg hadde før, Misty, var også 'plaget' med dette. Jeg kjøpte Pedegree Dentastix på rema1000, og ga henne en hver kveld. Resultatet var en grei ånde uten crap mellom tennene! Men Misty var godt over året når vi begynnte på dette, så jeg vet ikke om det kan brukes på valper...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
aussie
Bruker

Ble Medlem: 18 Jan 2007

InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2008 12:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Yatzy har ikke dette problemet, men han får tørkede brødskalker å gnage på i garden. Det gir veldig fine hvite tenner og god tannkjøttmassage!
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Generelle spørsmål Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet