| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Linda & Kid Aktiv bruker

Ble Medlem: 14 Aug 2005 Innlegg: 415 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Ons Jun 04, 2008 9:21 pm Tittel: Trene LP, AG, BRUKS i sommer varmen! |
|
|
Her i trøndelag har det vært kjempe varmt i noen dager nå og i forbindelse med det spør jeg Aussie folket, hvordan er hundene deres å trene i sommer varmen? (over 24 grader). _________________ Linda Ødegaard |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005 Innlegg: 1468 Bosted: Tønsberg, vestfold
|
Skrevet: Ons Jun 04, 2008 10:56 pm Tittel: |
|
|
Vi har trent kondisjon i vann  _________________ Hilsen fra Martine
www.hundene.com - Aktivt hundeliv
www.gilabb.com - Kurs, foredrag og gratis fritrening |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kidachi Erfaren bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 1988 Bosted: Jessheim
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 6:54 am Tittel: |
|
|
Trener mest sent på kvelden når jeg trener noe ellers er det mye bading for hundene her også. Flott trening å svømme og så kan de leke litt samtidig fordi de ikke blir varme igjen så fort. _________________ Charlotte Hagen
A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Linda & Kid Aktiv bruker

Ble Medlem: 14 Aug 2005 Innlegg: 415 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 7:59 am Tittel: |
|
|
he he skjønner dere ikke trøndersk eller?
Det jeg mente var: hvor utholdene er hundene deres når dere trener feks lp, ag ol. når varmestokken kryper over 24 grader? _________________ Linda Ødegaard |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kidachi Erfaren bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 1988 Bosted: Jessheim
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 8:05 am Tittel: |
|
|
Åhhhh, var det det du mente. Nå gidder ikke jeg å presse hundene mine for mye når det er så varmt for jeg er livredd for at noen av hundene mine skal få heteslag for det er så skummelt og så merker jeg jo bare med meg selv hvor mye varmen plager meg når jeg må være aktiv. Men jeg vil si at de greier seg bra i sommervarmen. De vil gjerne jobbe og så lenge de har nok vann tilgjengelig så går det veldig bra. _________________ Charlotte Hagen
A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS! |
|
| Til Toppen |
|
 |
phoney Aktiv bruker
Ble Medlem: 17 Aug 2005 Innlegg: 405
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 9:10 am Tittel: |
|
|
Tja, noe mindre utholden enn ellers. Trener som vanlig, men prøver å se etter signal på heteslag. _________________ kjetil |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 10:49 am Tittel: |
|
|
| Linda & Kid skrev: |
he he skjønner dere ikke trøndersk eller?
|
Henter spade og graver meg ned  _________________ Hilsen fra Martine
|
| Til Toppen |
|
 |
Elin og Madde Særdeles aktiv bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 989 Bosted: Meisingset, møre og romsdal
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 12:19 pm Tittel: |
|
|
Trener helt vanlig med Cher og her ligger temperaturen opp mot 30g. Migo må desverre holde seg hjemme... Har med vann og lar henne drikke gjevnlig. Vil ikke la være å trene med henne når det er varmt. Mange av stevnene og sporsesongen er jo på sommeren/høsten og da er det sol med varme her. Ønsker at hun skal være hardfør når det gjelder arbeid i varme, og hvis hun ikke hadde vært det så kunne vi jo sjeldent ha stilt i noe som helst. Passer på henne slik at hun ikke får noe heteslag. De tegnene er jo vanligvis små, så man må bare følge med
Madde _________________ Hilsen Elin og Madde som alltid er enig med hverandre |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lurifaksen Aktiv bruker

Ble Medlem: 16 Mar 2007 Innlegg: 432 Bosted: Bodø
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 12:45 pm Tittel: |
|
|
Hva er symptomer på heteslag? _________________ Mvh Anniken & Emma !
www.skogshund.moo.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martine Erfaren bruker

|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 1:41 pm Tittel: |
|
|
| Lurifaksen skrev: |
| Hva er symptomer på heteslag? |
Sakset fra nettet:
De første tegn til heteslag er at hunden er stresset og meget urolig. Den kan strekke seg ut, puste tungt og begynne sikle. Den kan også begynne vakle rundt som den var beruset. Om hunden ikke får hjelp i tide kommer den til å kollapse, falle i koma og dø. Når en hund viser tegn på heteslag må man handle raskt. Flytt hunden til et svalere sted og prøv å senk kroppstempraturen, f.eks med vannsprut fra sprayflaske. I mer alvorlig tilfelle kan man kjøle ned med f.eks mild sprut fra hageslange ev. dekke den inn i våte kalde håndklær og hold dem våte med å sprute vann. Oppsøk alltid veterinær. _________________ Hilsen fra Martine
|
| Til Toppen |
|
 |
Beate Aktiv bruker

Ble Medlem: 12 Jun 2006 Innlegg: 532 Bosted: Reipå i Meløy
|
Skrevet: Tor Jun 05, 2008 11:21 pm Tittel: |
|
|
Vi har flott vær her og, men ikke så varmt.
Sheeba blir slapp og lat i varmen, så da har vi trent på kveldene. Nord norske somre er flotte, lyst hele døgnet
Et avkjølende bad er deilig, men ikke aktuelt nå
Hvor utholdende hun er i varmen har jeg ikke testet, siden jeg prioriterer andre ting da og ser ikke at vi trenger å gjøre det heller. Men jeg forstår jo hva du tenker på, Linda
Trener spor i varmen iallefall, jeg "plages" med høy fart og iver over sporferten, pinner blir gjerne oversett. Er hun roligere går jo alt så mye bedre  _________________ Beate & Sheeba |
|
| Til Toppen |
|
 |
|