AussieForum Norge
Møteplassen for alle aussieinteresserte.
  Grupper  ·  Bli Medlem ·    Profil  ·  Sjekk private meldinger  ·   Logg Inn     

Hjelp · Søk · Medlemsliste

SERiØS OPPDRETTER???
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Heidi Linnerud
Bruker

Ble Medlem: 06 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Okt 04, 2005 10:46 am    Tittel: SERiØS OPPDRETTER??? Svar med Sitat

Ser på en hjemme side for en Aussie oppdretter at de glimter til med BALNDIGSHUNDER tilsalgs på 1. side på hjemmesiden! Er de ikke riktig kloke? Dette er minimum 2. kullet jeg har erfart at er tjuvparring der nede! Sist gang også med ei tispe uten p2 tenner! Ikke rart at enkelte her siterer Aussien som synkende skip. Det er jo pga av slike ufattelige useriøse oppdrettere at vi får problem med rasen vår! Ikke fordet at disse blandigshundene vil gjøre skade på rasestanderden, de skal jo ikke brukes vidre, men at NIVÅET hos en oppdretter kan synke så lavt mtp seriøsitet. Det er skremmende, o ihvertfall når det ikke er første gangen dette skjer. JEg fikk ikke engagn OPPYST når jeg ringte på valp der at det var tjuvparring! Kun når jeg så i munnen på tispa t hun manglet tenner, DA sa de ifra t parringen ikke var planlagt. Jeg takket for meg og gikk.
Uhell kan skje, men da regner jeg med at man går stille i dørene og ikke reklamerer for de på 1.siden på hjemmesidene sine!!
Heidi Linnerud
Martine
Erfaren bruker

Ble Medlem: 05 Aug 2005

InnleggSkrevet: Tir Okt 04, 2005 10:29 pm    Tittel: Svar med Sitat

Så du mener altså at en seriøs oppdretter er en som ikke reklamerer for tyvparringer på side 1 av sine hjemmesider? Og at de oppdrettere som er ærlige og åpne om sine tyvparringer ikke er seriøse?

Det må være virkelig naivt å tro at det aldri forekommer. Å uttale seg om en oppdretter er seriøs eller ei pga tyvparring er vel litt drøyt?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Aussie Gården
Ny bruker

InnleggSkrevet: Tir Okt 04, 2005 10:37 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hvis du kaller oss ueriøse oppdrettere må du gjerne gjøre det.Hadde jeg vært "flau" over og ha en tjuv parring hadde jeg ikke satt dette på min hjemme sideVi syntes denne kombinasjonen er kjempe morsom og tar like mye vare på disse valpene som det skulle vært renraset.Di bor i huset sammen med oss og blir like mye godt sosialisert som det skulle vært reinraset aussie valper.Moren til valpene er engels staff som da i "smyg" har kommet seg inn til eller om dem har klart dette mellom hundegården får jeg aldri vite.Vi oppdaget på Staffen at hun var gravid forsent til og kunne ta det bort,noe jeg er veldig glad for den dag i dag når vi ser disse små vakre nøstene springe omkring.
Renraset eller ikke,for oss er dem like mye vært.Men kall oss gjerne useriøse,for meg spiller det ingen rolle om du vil kalle oss det.
Når det gjelder "tjuvparring" som du kaller det som vi har hatt tidligere må du gjerne gjøre det.Denne parringen kunne jeg abortert hvis jeg ville gjort det,da jeg så dem henge sammen.Men med mye råd og snakk med min veterinær ble vi enige om og la tispen gå gravid siden parringen var planlagt men at det ble 6 mnd tidligere en beregnet.et velykket kull ble det som vi er stor fornøyd med.

Hilsen Kate Svanberg fra Aussie Gården,Den useriøse kennelen med de nydelige blandings valpene
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Martine
Erfaren bruker

InnleggSkrevet: Tir Okt 04, 2005 10:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Aussie Gården skrev:
Hvis du kaller oss ueriøse oppdrettere må du gjerne gjøre det.Hadde jeg vært "flau" over og ha en tjuv parring hadde jeg ikke satt dette på min hjemme sideVi syntes denne kombinasjonen er kjempe morsom og tar like mye vare på disse valpene som det skulle vært renraset.Di bor i huset sammen med oss og blir like mye godt sosialisert som det skulle vært reinraset aussie valper.Moren til valpene er engels staff som da i "smyg" har kommet seg inn til eller om dem har klart dette mellom hundegården får jeg aldri vite.Vi oppdaget på Staffen at hun var gravid forsent til og kunne ta det bort,noe jeg er veldig glad for den dag i dag når vi ser disse små vakre nøstene springe omkring.
Renraset eller ikke,for oss er dem like mye vært.Men kall oss gjerne useriøse,for meg spiller det ingen rolle om du vil kalle oss det.
Når det gjelder "tjuvparring" som du kaller det som vi har hatt tidligere må du gjerne gjøre det.Denne parringen kunne jeg abortert hvis jeg ville gjort det,da jeg så dem henge sammen.Men med mye råd og snakk med min veterinær ble vi enige om og la tispen gå gravid siden parringen var planlagt men at det ble 6 mnd tidligere en beregnet.et velykket kull ble det som vi er stor fornøyd med.

Hilsen Kate Svanberg fra Aussie Gården,Den useriøse kennelen med de nydelige blandings valpene

*Klapp klapp*

Er da mye bedre med åpne og ærlige oppdrettere enn de som helt sikkert har hatt endel snusk og annet som bare er gjemt bort.

Det finnes ikke oppdrettere uten "feil og mangler" Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Heidi Linnerud
Bruker

InnleggSkrevet: Ons Okt 05, 2005 7:22 am    Tittel: Svar med Sitat

Dere får mene akkurat det dere vil, Kate og Martine! De nøstene av valper er jo sikkert helt ubeskrivelig nydelige! Vi har delte meninger, og jeg står på mine.
Heidi Linnerud
victoria
Erfaren bruker

Ble Medlem: 14 Sep 2005

InnleggSkrevet: Ons Okt 12, 2005 12:43 am    Tittel: Svar med Sitat

Er det mulig. Dette er IKKE noe som blir tatt opp på ett forum. Du holder på med en stor grav skjønner jeg. Ja uhell skjer. Jeg sitter med verden beste hund og er utrolig stolt av å eie en blanding. Aussie og Shæfer. Han har en utrolig stamtavle på faren sin side, moren vet jeg ikke noe om. Jeg kjenner jeg blir utrolig sinna når jeg leser slikt for dette er nok til å lage helvete.... Jeg skal fortelle deg det at KENNEL AUSSIE GÅRDEN er den kennelen som jeg kommer til å kjøpe min valp når den tiden er inne. De gjør en utrolig god jobb med valpene og rasen.
Irene og Daisy
Ny bruker

Ble Medlem: 13 Okt 2005

InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2005 11:18 am    Tittel: Seriøs oppdretter! Svar med Sitat

Flott at noen tørr... å si at dem faktisk har et blandings kull, å at de er like mye familimedlemer, som et aussie kull. Kjempe bra Wink
Har hvert inne på siden å syns dem viser at her er det åpne kort.
Et uhell kan skje å da er det bedre å la tispa gå frem med kullet, en å fjerne det med all den dritt av livmorbetennelse osv som det kan føre med seg.
Under forusettning av at det ikke er til skade for tispen, for ung eller andre ting.
Vicky
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 1:22 am    Tittel: Svar med Sitat

Aussie Gården skrev:

*klapper for deg* Så bildene på siden din, og det må jeg si var en utrolig spennende kombinasjon! Very Happy Utrolig nydelige er de!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Aussie Gården
Ny bruker

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 8:43 am    Tittel: Svar med Sitat

Godt og høre at det er flere på forumet her som er enig med meg at selv om man har et ikke planlagt valpekull og ender opp med blandingsvalper at dem ikke skal skyves bort og gjemmes.
Nye bilder av blandings valpene er lagt ut 17 oktober på vår hjemmeside
http://home.c2i.net/rebbeka
Ta en titt ,dem er så søte og morsomme!

Hilsen Kate Svanberg
AussieGården`s Kennel
Til Toppen
Hulderjenta
Ny bruker

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 9:18 am    Tittel: Det er bra! Svar med Sitat

Heija!

Det er jo de som tør å stå frem som nettopp ikke er useriøse! Har vært innom isa mange ganger og kikka på valpene, og de er jo så tøffe! Får nesten lyst på en selv Smile Det blir sikkert kjempefine hunder hele gjengen! Pippi er jo en skikkelig gla jente, så med moren "gladhet og godhet" og farens "stabilitet og hjerne" blir dette sikkert flotte allroundhunder!

Stå på Aussie Gården!
ghfossum
Bruker

Ble Medlem: 17 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 9:32 am    Tittel: Svar med Sitat

Enig med de fleste her! Smile

Hadde du hatt noe å skjule hadde du ikke stått frem som du gjør. KJEMPETØFT gjort!!! Valpene er skjønne, og som "Hulderjenta" sier blir det sikkert herlige familiehunder, - som kan brukes til alt untatt utstilling!

Miljøet er så lite at ting kommer frem uansett. BRA du ikke engang prøver å skjule det! Very Happy

Ghf.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Kidachi
Erfaren bruker

Ble Medlem: 22 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 10:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Synes dette er helt forferdelig å trekke frem på et forum. Uhell kan skje den beste. Jeg er også oppdretter og har også hatt et blandingskull av Aussie og Schäfer. De ble noen utrolig flotte hunder og de som blir brukt til noe har vist at de kan veldig mye og fungerer kjempebra i det daglige liv.

Jeg har selv 2 Aussier fra nettopp Aussie Gården og jeg må si at jeg tror neppe jeg kunne ha vært mer fornøyd. Very Happy Den jobben Kate gjør med valpene er bare helt utrolig. Det er bare for oss valpekjøpere å jobbe videre med det grunnlaget hun har lagt. Så det at hun har hatt et blandingskull nå er jo bare en bagatell. En blandingshund har jo like stor verdi som en renraset hund. Det eneste som skiller de er prisen (og selvfølgelig det at de ikke kan stilles ut). Jeg synes det er helt topp at Kate tar seg like godt av disse valpene som renrasede valper. De skal jo tross alt flytte til nye hjem og være noen fine familiehunder i mange år.

Nei, Kate, jeg er veldig glad for at du hever deg over slikt tull som kommer fra Heidi Linnerud sin side og fortsetter med det gode arbeidet du gjør for rasen. Du skal vite at du har utolig mange fine personer i ryggen, som vil gjøre alt for å støtte deg.

Sist, men ikke minst vil jeg også få lov til å si at jeg syntes det er synd at noen skal prøve å ødelegge for andre. Vi må faktisk tenke på at det er et lite miljø rundt Aussien enda for rasen er ikke så stor i Norge, så da synes jeg at vi heller skal prøve å samarbeide for rasens beste enn å motarbeide hverandre. Det vil alltid være flere oppdrettere og de vil avle på sin måte alle sammen, men det er ikke dermed sagt at man ikke tenker på rasens beste.

Jeg håper jeg får slippe å se slikt på forumet igjen, for dette blir bare for dumt. Jeg ønsker at vi alle kan være venner for rasens del og jobbe aktivt alle sammen for at rasen vil bevare sin positive utstråling til andre mennesker. Very Happy

A DOG IS FOR LIFE-NOT JUST FOR CHRISTMAS!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Marianne
Aktiv bruker

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 11:04 am    Tittel: Svar med Sitat

Veldig enig med Charlotte her. Hvis man har så sterke meninger om andres person, oppdrett, hunder så får man bite seg i tunga og sitte på hendene. Uthengning av andre har ingenting på et offentlig forum å gjøre!

Marianne
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Hege & Co
Bruker

Ble Medlem: 16 Aug 2005

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2005 12:15 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Jeg må si meg veldig enig med Charlotte. Ting kan faktisk skje uten at det alltid blir planlagt, og da er det fint å ha en oppdretter som Kate.
Hun prøver jo å gjøre det beste ut av en slik situasjon.

Jeg har selv en aussie fra Aussie Gården, og snart er vår familien like lykkelig eier av en blandingsvalp fra Aussie Gården.
Det nye familie medlemmet er med tiden tiltenkt agility.
Til Toppen
marthaww
Ny bruker

InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2005 2:36 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ja..fikk bare lyst å kommentere en liten ting...i siste innlegg her skrives det at folk som som vil henge ut andre bør holde seg for god til det osv..Men er her ikke flere innlegg her som uthenger denne Heidi....?Folk må få mene det de vill, synes bare det blir litt tåpelig med en slik "disippelsanking" som jeg får følelsen av her..Hver og en av oss oppdrettere må stå for de valg/ ev. "uhell" ( som noen velger å kalle det)som angår egne hunder....Og folk kan være uenige i kombinasjoner,renrasede eller ei...Det må vi kunne takle..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    AussieForum Norge Forum Hovedsiden -> Debatt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet